Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 0 points  (Læst 3254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mvk

• Passiv bruger
Sv: 0 points
« Svar #30 Dato: 14 Januar , 2013, 17:44 »

Jeg synes nu personligt at det må være bedre at få 0 end at få point, som ligger langt under 90.

Jeg kan simpelthen ikke blive mere enig, Lene!

Vi har også den diskussion blandt duedommere, hvor jeg har samme opfattelse og giver UP i sådanne tilfælde, mens andre hellere giver 90 point (laveste point i duerne). Men for mig er en due med 90 point et dårligt dyr. En med UP kan jo sagtens være et topdyr, der af en eller anden grund ikke kan bedømmes. Det behøver ikke nødvendigvis være utøj. Det kan også skyldes at dyret f.eks. fælder så meget, at det ikke kan bedømmes, eller dyr der er så urolige i buret, at man ikke kan vurdere typen/figuren.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #31 Dato: 14 Januar , 2013, 21:07 »
får ejeren så en forklaring på hvorfor der er givet 0/up ?? Jeg tænker her på, at hvis det er en begynder så giver det for mig egentlig rimelig mening når man kender begrundelsen
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #32 Dato: 14 Januar , 2013, 21:15 »
Selvfølgelig får ejeren forklaringen om årsagen og ejeren er også velkommen til at få en snak med andre avlere eller dommeren som har dømt dyrene.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mvk

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 14 Januar , 2013, 21:52 »
Selvfølgelig får ejeren forklaringen om årsagen og ejeren er også velkommen til at få en snak med andre avlere eller dommeren som har dømt dyrene.
Problemstillingen er jo, at sandheden ofte er ille hørt, som det siges. I fredags, under bedømmelsen af duerne, var der en dommer, der spurgte en af de meget erfarne dommere, om han måtte skrive "Kun et dyr i hvert bur". Han fik, selvfølgelig, at vide,  at det må man ikke skrive, da det kan støde både udstilleren, og de besøgende. Så han nøjedes med, nede i fejl, at skrive noget i retning af "Dårlig udstillingsstand", For os der er vant til disse ting, står der jo utøj, snavset eller lignende. Men for andre er det måske mere "spiseligt" og derfor bruger man disse knapt så markante tekster. DEet betyder jo så til gengæld, at nybegyndere, der har udstillet dyr der enten har utøj eller er snavsede, ikke får en direkte besked om, hvofor deres dyr er neddømt. Men det er svært at gøre alle tilpasse. En løsning nogle bruger er at skrive det politisk korrekte svar på selve pointkortet, og så på bagsiden skrive det mere direkte. Så ser publikum det ikke, men udstilleren kan efterfølgende se, hvorfor hans/hendes dyr har fået 0/UP.