Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pisse dårlig Ide LU!  (Læst 4873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Pisse dårlig Ide LU!
« Svar #15 Dato: 12 Januar , 2013, 22:42 »
Nåh det skal du ikke være og hvem siger du ikke kan have begge dele :o Nogle kræver også ammeduer eller ombytning af æg/unger så der kan Brevduerne være nødvendige. Nogle synes ikke om dette og andre synes det svare til at man bruger rugemaskine og varmelamper til kyllinger i stedet for en skrukhøne.

Bare rolig jeg skal nok være sød ;)

He he...Ja, jeg vidste jo du ville kunne lokke mig ::)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #16 Dato: 12 Januar , 2013, 22:44 »
Ja ikke spørgsmålet er bare hvilken race ;)
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #17 Dato: 12 Januar , 2013, 22:51 »
Hov hov så stopper vi, fister.Det ender jo galt, hvis du spotter mig må love at gå i en stor bue uden om mig- Ja helst gør dig usynlig *f *g

Moskusænder

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #18 Dato: 12 Januar , 2013, 22:53 »
Nej nej jeg skal nok opføre mig pænt og ellers må du tage Wanda i hånden og så kan I prøve om i kan stå imod sammen.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #19 Dato: 12 Januar , 2013, 22:56 »
He he Wanda det ud ser til det bliver en nervepirrende dag imorgen, men we can do it /o

Moskusænder

Offline Egon Lund Nielsen

• Bruger
« Svar #20 Dato: 12 Januar , 2013, 23:11 »
Duer er dejlige - har haft duer siden barnsben.Jeg har holdt mange racer gennem tiden, farveduer, kropperter, King, Strasser, Luchs, Romer, Højstjærter, danske og udenlandske tumlinger og flere andre sjove racer.
Nu kaster jeg en bold i luften, som kan skabe debat. Mange due racer er gennem årene blevet til rene voliere duer - de kan dælme ikke flyve mere ! De er ikke intelligente, kan dårligt finde ud af at flyve ind i dueslaget ;o(    - men i en lukket voliere er de jo smukke og klarer sig fint under beskyttede forhold.

Mvh Egon Lund

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 12 Januar , 2013, 23:51 »
Jeg stod og savlede over en samling sølvsvabere bedømt med 95 point. Godt jeg ikke have 2000 kr på lommen...

Det lyder som en meget dyr gulvskrubbe
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #22 Dato: 13 Januar , 2013, 00:07 »
Lad mig se om jeg kan gribe den ;)
Vores brevduer, er pt. lukket i voliere.Dette pga. deres fantastiske stedsans, ellers har vi fået fortalt de vil flyve hjem igen hvis ikke de når at få nogle kuld unger. Vi havde håbet de ville få unger inden vinteren så vi kunne have lukket dem fri. Men den ene fik vi fra en avler på Sjælland, fordi den var så afkraftet at den var føjet ind i min fars stue og ikke kunne flyve mere. Den blev ved at trippe bag efter ham, rundt i lejligheden. Han satte den ud flere gange, men den sad bare og forsøgte at komme ind. Da det var en brændende varm sommerdag, gav han fortabt og tog den ind, gav den vand og de frø han havde i køkkenet(han bager heldigvis tit og havde birkis, hirse, hør, sesam og solsikkekerner. )Da den havde siddet lidt faldt den i søvn, og min far bar den ud på badeværelset på gulvvarmen. Han kunne se den havde dybe bidmærker i vingerne sikkert fra en rovfugl, den havde undveget.
Da han bor i rækkehus midt i Odense, kunne han jo ikke have den. Han ringede til mig, og spurgte hvad vi skulle stille op med den. Jeg kom susende ved 22 tiden om aftenen med vores kattetransportkasse, imens klargjorde min kæreste et middlertidigt rum, med vand, mad, frisk strøelse, siddepinde osv.
Næste dag var den virklig stille, og vi var meget bekymret for om den ville holde til solnedgang. Vi tog dens ringnummer og fandt hendes ejere. Han var rigtig ked af at høre om hende, men mente ikke han kom til at kunne bruge hende til konkurrence igen. Da der var langt fra Nordsjælland til Fyn, aftalte vi, vi måtte beholde hende, hvis hun overlevede.
Han forklarede os, hvad vi kunne gøre for at hjælpe hende, og hvad hun havde brug for af mad vitaminer osv.
Efter nogle måneder, var hun faktisk- synes vi- helt på toppen. Vi ringede igen og spurgte om ikke han så ville have hende igen, for hun var jo ensom her hos os. Han forklarede at hun nu ikke var trænet, og desuden sikkert ikke stærk nok endnu, så hun var vores hvis vi ville have hende. Vi var jo blevet rigtig glade for hende, så vi ville meget gerne beholde hende og købte hurtigt en mage.
Desværre nåede de ikke at få unger, men vi håber inderligt det sker til foråret.
Især glæder jeg mig til at lukke dem fri, og se dem boltre sig og suse afsted.
Min farfar havde brevduer da jeg var barn, og han fløj konkurrenceflyvning. Jeg kan stadig huske lyden af når de kommer strygende sikke et smukt syn. Jeg håber også vi kommer til at opleve de vil indtage luften, men først når de rigtigt høre til her.  ;)

Moskusænder

Offline Jane Nygaard Pedersen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 13 Januar , 2013, 09:01 »
Vi var også vilde med de friserede duer  :D
Jeg holder med Wanda, der er alt for mange fristelser, men for mig var det mere på hønsesiden  ;D

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #24 Dato: 13 Januar , 2013, 09:34 »
Frank vi hilste jo på hinanden igår, så det behøver vi ikke idag ;) ;)
Jeg har et stort projekt idag... jeg skal have listet den der 95 points hane fra Steffen Lund.... Har heldigvis slet ikke noget klar til duer lige nu. ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 13 Januar , 2013, 09:36 »
Åh alle ænderne, hvor jeg dog savner at have ænder  :-[
Kom desværre til at se en del af dem var til salg... skyndsomt fik min mand gennet mig afsted  >:( ;D

Nå, i stedet kom vi så til kalkunerne.... ahmen hvor er de da bare skønne med deres pludren  *h

Ind imellem tror jeg min mand takker de højere skabere for vi ikke bor på et landsted med megen plads  *f

Meeen der kom da lidt med hjem fra udstillingen, som dog godt nok var bestilt på forhånd  ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #26 Dato: 13 Januar , 2013, 10:37 »
Min mand har helt sikkert haft godt af en tur til Fredericia. For det første har han næsten besluttet at udskifte landhønsene med brune New Hampshire. Fik et telefonnr. på en avler fra Fyn på deres stand. Så snakkede han om at vi da godt kunne have et par ænder i vores meget lille havedam.... vi har jo lidt dræbersnegle, og moskusænder smager jo godt. Jeg synes moskusænder er grimme, så det brugte vi lang tid på at diskutere. Vi har jo også hønsene til at spise snegleæg. (Spiser andre anderacer ikke snegle???) Og så kom vi ind i duehallen. Det resulterede i en længere snak om at vi da snildt kunne have en duevoliere på terrassen, men at det nok skulle vare nogle år før vi kom der til. Hu ha. Sikke den tur satte spekulationer i gang. Men her har I da forklaringen på at jeg næsten ikke fik snakket med forumfolket og helt glemte fotograferingen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 13 Januar , 2013, 10:48 »
Jo Henriette. Andre anderacer spiser også snegle. Det gør de mere eller mindre allesammen. Det afhænger mere af hvor meget man fodrer dem, og hvor opsatte de generelt er på at søge føde. Med andre ord er der nogle racer som (måske)
ikke gider, hvis de har foder hele tiden.

Campbellænder, løbeænder og orpingtonænder skulle (normalt) være gode til at spise snegle og finde føde.
Men i forhold til kombinationen af sneglejagt og slagtevægt er moskusænder nok et rigtigt godt bud.

I øvrigt kan andre racer lære at søge mere føde hvis de går sammen med racer for hvem det er naturligt.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 13 Januar , 2013, 10:52 »
Cayuga ænder er også ivrigt foder søgende - alle vores var ihvertfald  /o

Sachsen ænderne manglede nu heller ikke noget, måske dog en anelse mere magelige end Cayugaerne, men det kan vist tælles på få minutter i løbet af en dag :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #29 Dato: 13 Januar , 2013, 11:05 »
Lyder rigtig godt. Jeg er svært begejstret for cayuga´erne og manden var helt vild med løbeænderne. Især de sorte som jeg heller aldrig har set før. Tror jeg vil overveje at anskaffe mig et par af hver slags... Uha, det er altid dyrt at tage ud og kigge på fjerkræ.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)