Ja, dem har jeg to af. Jeg er lykkelig for dem i kyllingesæsonen, hvor der virkelig ryger meget vand.
Men jeg synes kun de fungerer efter hensigten hvis de står overdækket og ikke i sol. Ellers bliver de simpelthen for algebefængte indeni. Jeg rengør mine ved at fylde dem med vand og en sjat klorin (en gang om måneden) og lader det stå et par timer, hvorefter jeg skyller det ud igen. Hvis de er alt for klamme indeni fylder jeg lidt småsten i og så får de en ordentlig rystetur (og det er kun den af mine, der står i sol, der bliver ulækker. Den anden er helt fin). Det giver sig selv at man må kunne føre en vandslange hen til det sted, hvor de står, for man kan ikke flytte på dem når de er fyldte (jeg kan i al fald ikke

)
Mht. lukkemekanismen, så skal de stå plant for ellers tømmer de sig selv. Man skal lige lære dem at kende, men det er altså ikke raketvidenskab

Jeg har fundet ud af at gummiringen i bunden skal dække lidt af udløbshullet, så går det bedst. Den tallerken hønsene drikker af skal man også lige lære at placere. I toppen under låget er der en sort membran, som man ikke skal miste, for så slutter beholderen ikke tæt og de tømmer sig selv.
Her om vinteren bruger jeg dem ikke, både fordi der er færre høns, og fordi de ikke fungerer med varmepladen. Men ellers så synes jeg de er rigtig gode, når man har mange dyr i gårdene