jeg købte også denne maskine sidste år, let brugt.
og jeg var også nybegynder.
jeg investerede i et check-up termometer og et godt hygrometer. da temperaturmåleren i selve maskinen skulle være lidt svingende, havde jeg hørt.
stillede temperaturen, og siden er det bare kørt

derudaf.
rugede 3 hold kyllinger ud, helt uden problemer.
stillede bare på temperaturen den ene gang og kunne bare starte den op igen ved næste hold osv. det stod stadig præcis som det skulle.

jeg er glad for min maskine og syntes den er nem, også for en nybegynder. eneste problem er den skulle være større

eller jeg skulle have en ekstra som klækker. for netop ikke at få det store spring mellem kyllingerne.
men ofre lidt mere og køb et ekstra termometer. det gjorde jeg stor brug af, og kiggede aldrig på det i maskinen. det stod lidt anderledes end check-up.
med hygrometeret passede det hos mig med at kun det ene kammer var fyldt med vand hele rugningen, på nær de sidste dage hvor fugtigheden skal op, der skulle begge kamre fyldes.
temperaturen stod stabilt hele vejen igennem de 3 rugninger. som jo strak sig over flere måneder.
min rugemaskine står i bryggerset hvor der ikke er varme, der er dog let isoleret.