I dag fik jeg endelig mine transportkasser hjem fra Tyskland. Jeg gad simpelthen ikke blive ved med at købe flyttekasser, hver gang jeg skulle på udstilling. Jeg gad heller ikke lave nogle selv. Heldigvis kan man i Tyskland købe nogle rigtig gode kasser.
Jeg købte sådan 2x af dem på billederne. Kasserne vejer ca. 6-8 kg, og 2 Orpington høner vejer tilsammen 6-7 kg, det er en OK vægt tilsammen synes jeg.
Et rum i kassen er 21 cm i bredden x 60 cm lang x 50 cm høj. Jeg var lidt bange for, at kassen ikke ville være bred nok – men det er den. Hønen kan hverken baske med vingerne eller dreje sig i kassen, men der er stadig lidt luft til siderne. Dog tror jeg ikke, jeg ville have plads til en hane. Øvrigt kan man tage skillevæggen i midten ud – så man får noget mere plads.
Prisen var ganske okay synes jeg. En kasse kostede 33,50 euro = 250 kr. til sammenligning koster den største kasse med 2 rum fra America 430 kr. I alt for de 2 kasser med gebyrer og transport med et privat transportfirma løb det op i 677 kr. det synes jeg faktisk er ret billigt.
Jeg vil give ydersiden noget olie, men hvad vil I gøre på indersiden? Give den en omgang kalk eller?
PS! Der er billeder af dem i mit galleri!