Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jubii!  (Læst 5280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
Jubii!
« Dato: 07 Januar , 2013, 17:54 »
I dag fik jeg endelig mine transportkasser hjem fra Tyskland. Jeg gad simpelthen ikke blive ved med at købe flyttekasser, hver gang jeg skulle på udstilling. Jeg gad heller ikke lave nogle selv. Heldigvis kan man i Tyskland købe nogle rigtig gode kasser.

Jeg købte sådan 2x af dem på billederne. Kasserne vejer ca. 6-8 kg, og 2 Orpington høner vejer tilsammen 6-7 kg, det er en OK vægt tilsammen synes jeg.

Et rum i kassen er 21 cm i bredden x 60 cm lang x 50 cm høj. Jeg var lidt bange for, at kassen ikke ville være bred nok – men det er den. Hønen kan hverken baske med vingerne eller dreje sig i kassen, men der er stadig lidt luft til siderne. Dog tror jeg ikke, jeg ville have plads til en hane. Øvrigt kan man tage skillevæggen i midten ud – så man får noget mere plads.

Prisen var ganske okay synes jeg. En kasse kostede 33,50 euro = 250 kr. til sammenligning koster den største kasse med 2 rum fra America 430 kr. I alt for de 2 kasser med gebyrer og transport med et privat transportfirma løb det op i 677 kr. det synes jeg faktisk er ret billigt.

Jeg vil give ydersiden noget olie, men hvad vil I gøre på indersiden? Give den en omgang kalk eller?

PS! Der er billeder af dem i mit galleri!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Jubii!
« Svar #1 Dato: 07 Januar , 2013, 18:06 »
Jeg er begyndt at give mine skibslak, så kan de tåle hyppig rengøring indvendig og tåle en regnbyge udvendig. (Skibslak er ikke så dyrt i Biltema)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Januar , 2013, 18:49 »
Jeg er begyndt at give mine skibslak, så kan de tåle hyppig rengøring indvendig og tåle en regnbyge udvendig. (Skibslak er ikke så dyrt i Biltema)

Mon ikke de har det i et normalt byggemarked? Vi har desværre ikke lige Biltema i Ringsted.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 07 Januar , 2013, 21:04 »
du kan gå i byggemarked og købe gulvlak. Hvis du giver det mange gange så holder det osse godt.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 07 Januar , 2013, 22:18 »
Må jeg komme med et råd ? *f
Vent med lakken til efter LU. Det tørrer jo ikke voldsomt hurtigt og du skulle jo helst ikke møde op med sproradiske nøgne høns.
Jeg får ellers et sjovt billede af en fjerforet transport kasse.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #5 Dato: 07 Januar , 2013, 22:22 »
Jo Martin, du kan få det andre steder, min erfaring er bare det er billigst i biltema.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 Januar , 2013, 22:22 »
Haha, Lene  :laugh:

Jeg deltager ikke til LU (det må blive til næste år), men i stedet weekenden efter på Sjællandsudstillingen i Fuglebjerg. Jeg har godt læst, at det skulle være lang tid om at tørre, så jeg venter nok til efter udstillingen.

Lige et link til siden, hvor jeg købte dem:
http://www.breker.de/gefluegelzubehoer/gefluegeltransport.html

Offline Marita

• Bruger
« Svar #7 Dato: 08 Januar , 2013, 17:23 »
De ser rigtig gode ud Martin, til lykke med dem. Jeg købte for nylig tre af de kasser, America har. De to første var fine, men den tredje levede ikke helt op til det, jeg havde forventet. Jeg gjorde dog ikke noget ved sagen, for jeg kan sagtens bruge den. Vil dog gemme dit link, hvis jeg skal have flere (eller nye) kasser på et tidspunkt.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 Januar , 2013, 17:59 »
Tak, Marita!
Jeg vidste godt på forhånd, at jeg ikke ville have de kasser fra America. Jeg husker LU sidste år, hvor Lene fortalte om de dårlige kasser, hun havde fået fra dem.
De Alu-kasser fra Tyskland ser rigtig gode ud.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #9 Dato: 08 Januar , 2013, 18:05 »
Dem holder du dig langt væk fra Martin. De ødelægger halerne på dyrene når de stikker dem ind og ud af hullerne. Ser det hvert år ved duerne hvor meget skade de gør op til udstilling. Så brug dem kun til Marsvin/små kaniner hvor de fungere fortræffeligt.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 08 Januar , 2013, 18:13 »
Så ellers en som havde dem med til Næstved. Kan ikke lige huske hvem der havde dem.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #11 Dato: 08 Januar , 2013, 20:01 »
Det var da en god hjemmeside, mit tyske er bare dybt elendigt ! Jeg har fundet mine foderbeholder til kun 40 kr pr stk, herhjemme 90-120 kr stk. Og så har de også nogen smarte vandbeholdere til billige penge ;-) så hvis nogen bestiller derfra er jeg frisk på at være med !

Offline mvk

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 Januar , 2013, 21:48 »
Helt enig med Frank. Aluminiumskasser har mange ødelagte haler på samvittigheden. Desuden har de også en anden svaghed, der nok mest er et problem ved duer. De indvendige rum sidder ikke så godt fast, så en lidt vild due, kan sagtens selv få det indvendige rum presset op, mens man er i gang med et andet rum. Og der jo højt til loftet i mange haller, og så er den due væk.