Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus, støbt sokkel eller stolper?  (Læst 7302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Lænø

• Passiv bruger
Hønsehus, støbt sokkel eller stolper?
« Dato: 07 Januar , 2013, 13:17 »
Hej
Hej jeg vil gerne have høns og jeg har lavet en plads i baghaven, på ca.4meter bred x 6 meter lang.
min tanke er at lave et hønsehus/køb et på ca. 4m bred x 3m lang. planen var at støbe en sokkel hele vejen rundt (4m x 6 m), af H sokkel sten i 2 lag, + 4m,
4-kant.
Men skal jeg heller lave huset på stolper isted for.?? en sokkel, for at undgå rotter i hønsehus, hvis jeg nu laver en støbt sokkel til bygge huset på, med cement gulv, flamingo plader under. Eller ?
De hønsehuse jeg har se, man kan købe er ikke store nok/ eller ikke god kvalitet. Jeg ønsker et hønsehus på ca. 4mx 3m. med et lille forrum på 2kvm, til foder m.v.
Og isoleredet(for lyd til nabo'er), og rengørings venligt.
Er der evt. nogle der kende en, der er god til det, til en fornuftig pris.
hilsen michael

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hønsehus, støbt sokkel eller stolper?
« Svar #1 Dato: 07 Januar , 2013, 13:25 »
i den størrelse du snakker om ville jeg vælge og støbe sokkel og bund. Flamingo isolering behøver du ikke her, det ville være bedre med noget minktråd så rotter ikke kan gnave og grave sig igennem. Jeg tror ikke du finder færdige hønsehuse i den størrelse, men måske der er nogen der laver noget tilsvarende på bestiling
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 07 Januar , 2013, 13:43 »
Mit største hus er 4.80 x 2 m, det hviler på bjælker, der ligger på stolpefødder. Det fungerer perfekt, huset er så højt over jorden, at det ikke er attraktivt for rotter, og så trægulvet altid er tørt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Januar , 2013, 13:59 »
husk sokket til frostfrit 90 cm, selv om det måske ikk er nødvendig ville jeg ligge min 100-150 mm flamingo + 8-10 cm beton ovenpå  som væge er ville jeg vælge19 cm leca blok, og min 100 mm isolering i tag, så er dit hus næsten frostfrit.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 07 Januar , 2013, 14:38 »
Dit hus lyder meget som mit: ca. 8 m2 og så 2 m2 foderrum. Bunden er støbt, og der er derudover støbt ca. 10 cm op langs alle kanter på nær i døråbningen. Huset er isoleret med rockwool. Det er ikke helt frostfrist, men det skal fryse mere end minus 8-10 grader før vandet fryser til i overfladen.

En skurvogn kunne være et prisbiligt alternativ måske? Sådan en har jeg også, eneste ulempe er, at den ikke er isoleret. Til gengæld er der indlagt strøm, der er dør, vindue, skabe og så er den jo automatisk hævet fra jorden. Vi fandt en brugt vogn til 4000 kr. inkl. transport, mens vores "alm. hønsehus" har kostet næsten 20.000 kr. iregnet søm, skruer, beton, maling osv.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 07 Januar , 2013, 15:00 »
Hus på stolper.. Så kan du også have en tør hønsegård under huset.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 08 Januar , 2013, 07:22 »
Jeg flytter lige tråden til "Hønsehuset".
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk