Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og hovedvej  (Læst 2005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ellebye

• Passiv bruger
Høns og hovedvej
« Dato: 06 Januar , 2013, 15:21 »
Så kommer mit første indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dem, der har erfaring med at have høns og bor ved en trafikeret vej. Det gør jeg nemlig  :o Vi har haft høns siden oktober. De har et hus med en lille gård som står i en større gård, så de har plads nok. Men efter at vi første gang lukkede dem ud i haven, har de været enormt glade for at komme helt ud, hver morgen.
Jeg går bare og er lidt bekymret for at de kommer til at gå ud på vejen og være til fare for både bilister og for sig selv. Indtil videre har de holdt sig fra vejen.
Nogen, der har erfaring med fritgående høns ved en trafikeret vej?

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Høns og hovedvej
« Svar #1 Dato: 06 Januar , 2013, 15:24 »
Man ser undertiden steder hvor hønsene går lige langs rabatten og finder føde. Der bliver helt sikker ind imellem kørt høns ned sådan et sted. Jeg ville rejse et hegn langs så befærdet en vej.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 Januar , 2013, 15:26 »
Jeg har et lavt havehegn (90 cm) omkring min frugt have, som er 2-300 m2 og hønsene har udgang til denne fra deres hønsegård. De flyver ikke over, selvom de nok kunne, hvis de ville. Vi bor også langs en landevej, og jeg har aldrig fået kørt en høne over.
Mvh Marianne

Offline Ellebye

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Januar , 2013, 19:42 »
Tak.
Jeg har en del hæk ud til vejen. Tror at jeg satser mine kort på at de forstår, at bilen ikke er dyrenes ven  /o

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 07 Januar , 2013, 20:04 »
Tak.
Jeg har en del hæk ud til vejen. Tror at jeg satser mine kort på at de forstår, at bilen ikke er dyrenes ven  /o
Her flytter hønsene sig i hvert fald ikke for bevægende biler. Overhovedet :o. Vi bor på en blind vej i skoven, men hver weekend er der gæster til vores eneste nabo: en lejrskole, og trods 20 km/t køres der ikke stille forbi os og hønsegården. Jeg har planlagt at hegne grunden ind, da jeg ikke orker at skulle sidde med nedbidte negle hver weekend.

Meget ofte må jeg råbe "STOOOOP" til min mand eller vores venner, når de skal bakke ud, fordi hønsene er ved at finde noget interessant under de kørende hjul. Bange for køretøjer er de bestemt (desværre) ikke. :(.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"