Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål om LU  (Læst 1136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Angel85

• Passiv bruger
Spørgsmål om LU
« Dato: 05 Januar , 2013, 17:37 »
Hej alle

Jeg overvejer at tager forbi LU her næste weekend, fordi jeg gerne vil have lidt inspiration til hvilke racer jeg kunne tænke mig at 'afprøve' i mit havehønsehold med tiden.

Hvor stor er udstillingen - altså, hvor lang tid vil I tro man skal beregne for at se det hele? Er der mulighed for at købe/aftale at købe f.eks. rugeæg eller høns?

Er der åbent for alle - også sådan en som mig der er interesseret på haveholds-niveau og ikke har planer om avl?

På forhånd tak for svarene :)
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Spørgsmål om LU
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2013, 17:59 »
Hej alle

Jeg overvejer at tager forbi LU her næste weekend, fordi jeg gerne vil have lidt inspiration til hvilke racer jeg kunne tænke mig at 'afprøve' i mit havehønsehold med tiden.

Hvor stor er udstillingen - altså, hvor lang tid vil I tro man skal beregne for at se det hele? Er der mulighed for at købe/aftale at købe f.eks. rugeæg eller høns?

Er der åbent for alle - også sådan en som mig der er interesseret på haveholds-niveau og ikke har planer om avl?

På forhånd tak for svarene :)

Hvis du blot går alle rækkerne igennem og ser racerne, så gør 3-4 timer meget ved det. Men vil du se på pointkort for at lære noget om racen mht. mangler og fejl, så er en hel dag ikke meget :)

Hvis du kan træffe en opdrætter af den race du søger, kan der ofte laves aftaler. Der er enkelte der sætter dyr til salg i katalogen, og disse dyr må så medtages hjem af køber søndag eftermiddag.

Udstillingen er åben for alle. Og køber du fine avlsdyr, er der ingen der forhindrer dig i at du blot bruger dem som havehøns.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2013, 18:18 »
Og husk at købe et katalog. Der står nemlig navne og telefonnummer på opdrætterne. Det er guld værd.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2013, 18:18 »
Hej Nadia
Ja   alle er velkommen og der er mange dyr  /o så der skulle være stor chance for at du finder noget godt.
Hvis du er i tvivl om noget  <A  eller gerne vil have hjælp til noget, så har dette super forum jo en stand på udstillingen. jeg er sikker på at du der finder flere som gerne vil hjælpe dig hvis du har spørgsmål om noget.
Ja og ellers kommer du selvfølgelig forbi og siger hej.  Det gør vi alle og det er så hyggeligt at møde hønse folk.

Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Januar , 2013, 18:47 »
Hej Nadia
der er tilmeldt 3246 dyr til Lu,envidere er der også tilmeldt en bunke duer,som er med på "vores" udstilling eller er det mon os ,som er med på Deres?
Der er også en del specialklubber tilstede -opsøg dem og tal med dem og Deres høns,mange fordele,gør så DINE egne tanker-Husk på at mange af Racerne,forefindes i mange farver,selvom de måske ikke er til stede på LU.
med venlig hilsen
bjarne m

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #5 Dato: 05 Januar , 2013, 20:34 »
tror første gang du har total pip efter 2-3 timer. så måske en middagspause vil være en god ting, kig på racerne, farverne og de forskellige raceudstillinger kan du nok få mere info, og møde en masse nørder, og er du heldig ses vi dernede

Offline Angel85

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Januar , 2013, 16:55 »
Tusind tak for alle jeres svar - det lyder rigtig spændende! Jeg tror vi tager derover søndag og så må vi se hvor længe jeg holder! ;)
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Foght

• Bruger
« Svar #7 Dato: 06 Januar , 2013, 17:16 »
 Jeg skal udstille på LU for første gang. Jeg er bekendt med at vi skal aflevere vore udstillingsdyr - torsdag den 10/1/2013 senest kl. 19. MEN hvor tidligt kan de aflevers??

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #8 Dato: 06 Januar , 2013, 17:39 »
De gange jeg har hjulpet med at sætte burene op osv. har der gået folk der hele dage, de sidste dage op til udstillingen. Men ring da til Willy.... (DFfR)

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Spørgsmål om LU
« Svar #9 Dato: 06 Januar , 2013, 21:21 »
Jeg skal udstille på LU for første gang. Jeg er bekendt med at vi skal aflevere vore udstillingsdyr - torsdag den 10/1/2013 senest kl. 19. MEN hvor tidligt kan de aflevers??
Fra kl 12
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Foght

• Bruger
« Svar #10 Dato: 06 Januar , 2013, 22:54 »
Tak for hurtigt svar... ;)