Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: God fjerkræside på Facebook  (Læst 2243 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
God fjerkræside på Facebook
« Dato: 30 December , 2012, 14:55 »
Først og fremmest Godt Nytår! Tak for et dejligt år herinde.

Der er jo mange herinde som har Facebook - og der er en rigtig god svensk Facebook side som hedder "Vi som har höns". 
Der er godt 2.300 medlemmer - og et superb galleri, især albummet som hedder "Ovanliga raser och färger för Sverige", hvor der er 700 billeder af forskellige racer og farver.
Der bliver næsten lagt billeder op af alt muligt hele tiden - nogen gange spændende projekter som f.eks. Brahma i sølv sort/randet og andre randede farver.
Jeg kan ikke rigtig huske om man "bare" kan like siden, og så bliver man medlem. Ellers kan jeg invitere en til gruppen, hvis man har lyst. På Facebook hedder jeg det samme, og har samme profilbillede - jeg er også medlem af Forums Facebook side, så jeg er ikke svær at finde.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: God fjerkræside på Facebook
« Svar #1 Dato: 31 December , 2012, 09:59 »
Tak for tippet Martin, det ser ud til at være en supergod side /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 December , 2012, 10:06 »
Ja, hold da op med en dansk invasion der kom :)
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 31 December , 2012, 13:45 »
årh jeg hader at der er så mange steder man taler om det samme.
Nu er der endnu flere steder hvor man kan svare på det samme, igen og igen, og ingen læser det efter et stykke tid, hvorimod man her kan søge på alt og finde de svar der er givet for længst...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 December , 2012, 15:38 »
Helt enig.
Dog bruger jeg siden til at kigge på billeder - da jeg ikke lige er den bedste til svensk.

Offline Lisbeth Ea

• Passiv bruger
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
« Svar #5 Dato: 01 Januar , 2013, 21:40 »
Tak for tippet  ;)

Lisbeth Ea
« Senest Redigeret: 01 Januar , 2013, 21:44 Fra Lisbeth Ea »
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Mon vi skal have denne tråd delt, så Martins gode start med oplysninger om en god fjerkræside på FB bliver en tråd for sig og resten så bliver en tråd, der skal hedde ...... et eller andet med "Bruger af forum - rettigheder og forpligtelser?"
Til orientering står reglerne for brugerne af forum til venstre på siden, men her er et direkte link:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=7

Glimragende!! Det ville da være fair overfor Martin /o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 01 Januar , 2013, 22:52 »
Er Facebook noget man behøver hvis man er på Forum?  ;) ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 02 Januar , 2013, 09:07 »
Nej, men det hjælper ;) ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 02 Januar , 2013, 11:20 »
Der er ikke behov for Facebook. Men Facebook er nu rigtig godt, hvis man vil samle folk over hele Europa.
Jeg synes det er super fedt, at f.eks. Silkeklubben har en Facebook side - og flere specialklubber i Tyskland også har. F.eks. er der en skandinavisk Brahma klub, hvor der er medlemmer fra hele Norden.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 02 Januar , 2013, 11:23 »

Erik du kunne da evt give det et forsøg, men det kan blive tidskrævende, og tid er jo kostbar
Der er nol ikke tvivl om at Facebook er kommet for at blive, selvom den nok vil ændre form undervejs, og selvom hønsesiderne der ikke er min første prioritet, så er jeg da nysgerrig nok til at tjekke ind i mellem  :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 03 Januar , 2013, 00:06 »
Tak Martin for tippet...jeg er allerede medlem af flere hønseforums på Facebook og kan slet ikke undvære dem, men vil bestemt også tjekke den side ud  :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk