Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: salg af æg  (Læst 1647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
salg af æg
« Dato: 29 December , 2012, 22:00 »
hvad tager i hvis jeres venner vil have æg, jeg kan se, jeg har rene røde tal, og jeg udstiller ikke
mvh randi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: salg af æg
« Svar #1 Dato: 29 December , 2012, 22:11 »
Man må ikke sælge æg til konsum med mindre man er godkendt hertil, hvilket stort set er umuligt hvis man har racehøns. Så jeg sælger ikke.

Jeg har høns på andelsbasis, hvor andelshaverne giver et tilskud til foder og pleje der 'nok' tilsvarer 2 kr pr æg deres andele af hønsene lægger.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 29 December , 2012, 22:11 »
Hej Randi

Du skal sælge dine æg som "rugeæg" og hvis du skal have betaling for dine udgifter til foder osv. skal prisen også matche rugeægs-priserne :)   og du har racehøns, hybrider, krydsninger, så har man lov at kalde sine æg rugeæg  ;)
Men det er i alfald pris-lejet der skal til hvis du vil væk fra de røde tal, og så er det slet ikke en guldgrube alligevel.
Men hvis jeg har en hobby der lige kan løbe rundt, så er jeg bare glad  /o

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #3 Dato: 30 December , 2012, 00:46 »
2 kr pr æg. men de burde istedet koste noget nær/over priserne på rugeæg, hvis det skulle hænge lidt sammen. ;D
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 30 December , 2012, 07:14 »
2 kroner her, men efterspørgslen er stigende, kornpriserne stigende, så jeg overvejer at sætte prisen op til 3 kr. Pokkers så mange der gerne vil have kyllinger og påskeæg året rundt - man må nemlig også gerne sælge sine æg til dekorationsbrug ::). Selv om prisen stiger til 3 kr her, vil jeg stadig have røde tal der siger minimum minus 4000 kr. pr. år. De ekstra æggepenge giver lidt tilskud til den skønne hobby det, er at have høns :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 30 December , 2012, 08:18 »
Jeg synes det er svært når det er venner, der køber, men der er ingen vej udenom.

Mine maraner går snart i æglægning, og jeg vil også tage to kroner pr æg - uanset hvor søde vennerne er :)

Håber, du har det godt, Randi og at dine maraner giver rigtig mange æg  :)

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 December , 2012, 08:53 »
Jeg forærer overskudsæg væk til familie og venner. En enkelt kollega bytter med andet . Men jeg har heller ikke mange til overs. De fleste bruger vi selv  ;D . Vi er jo en stor familie og mine store børn får gerne æg og marmelade med efter besøg  *y
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #7 Dato: 30 December , 2012, 15:23 »
Man må ikke sælge æg til konsum med mindre man er godkendt hertil, hvilket stort set er umuligt hvis man har racehøns. Så jeg sælger ikke.

Jeg har høns på andelsbasis, hvor andelshaverne giver et tilskud til foder og pleje der 'nok' tilsvarer 2 kr pr æg deres andele af hønsene lægger.  ;)

En genial og kreativ løsning og man er fri for at bryde loven hvis man sælger æg.For det er jo slet ikke det du gør :-) :-)
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
salg af æg
« Svar #8 Dato: 30 December , 2012, 17:09 »
Jeg tager 50 kroner for 30...
Billigt, men jeg sælger kun sjældent, da vi selv bruger de fleste.
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #9 Dato: 01 Januar , 2013, 16:07 »
Hej Søren.
50 kr. for 30 æg fra høns der har et godt og sundt liv vil jeg gerne give og det vil mange andre nok også.Jeg har bare erfaret mange gange,når det er mennesker der ikke aner hvad en høne er,så er det alt for dyrt.Vi er oppe mod dem som sælger industriæg til 30 kr. for 30 æg.Jeg kender fhv. hobbyhønseavlere der køber buræg fordi det er prisen der afgør hvor de handler.Hvordan hønsene lever,er fuldstændig ligegyldigt,det er jo bare høns.Det er helt fint hvis man kan overbevise folk om at det er bedre at betale 50 kr.,end det er at betale 30 kr. /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #10 Dato: 01 Januar , 2013, 16:55 »
2 kroner her, men efterspørgslen er stigende, kornpriserne stigende, så jeg overvejer at sætte prisen op til 3 kr. Pokkers så mange der gerne vil have kyllinger og påskeæg året rundt - man må nemlig også gerne sælge sine æg til dekorationsbrug ::). Selv om prisen stiger til 3 kr her, vil jeg stadig have røde tal der siger minimum minus 4000 kr. pr. år. De ekstra æggepenge giver lidt tilskud til den skønne hobby det, er at have høns :).

Hej Tanja.
Jeg vil vove at påstå at man som hobbyavler,aldrig får andet end blodrøde tal på bundlinien.Det er stort set kun æggene der giver lidt indtægt ( jeg skrev ikke fortjeneste ).Man sælger lidt af sin overskudsavl , evt. en lille flok daggamle kyllinger og lidt rugeæg til 5-7 kr. pr. stk.I det samlede regnskab skal ALT jo med : Hønsehus,hønsegård,inventar i alle afskygninger,lys,vand,varme,vedligehold,ombygning,alt i foder.Der skal mange høns og mange æg til , før det ser rimeligt ud.Du siger du mangler 4000,00 i regnskabet inden det løber rundt.D.V.S. du skal sælge 2000 æg uden udgifter af nogen art!!Du/vi får aldrig andet end røde tal som "husmandsavlere".Det er vel heller ikke for at man skal kan leve af det , man har fjerkræ.Det er vores hobby og i langt de fleste tilfælde,koster en hobby penge.Jeg tror vi er ret enige,for udgifterne vil ikke få os til at undvære fjerkræhobbyen.
« Senest Redigeret: 01 Januar , 2013, 16:57 Fra Leif Tranum »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #11 Dato: 01 Januar , 2013, 16:55 »
Hej Søren.
50 kr. for 30 æg fra høns der har et godt og sundt liv vil jeg gerne give og det vil mange andre nok også.Jeg har bare erfaret mange gange,når det er mennesker der ikke aner hvad en høne er,så er det alt for dyrt.Vi er oppe mod dem som sælger industriæg til 30 kr. for 30 æg.Jeg kender fhv. hobbyhønseavlere der køber buræg fordi det er prisen der afgør hvor de handler.Hvordan hønsene lever,er fuldstændig ligegyldigt,det er jo bare høns.Det er helt fint hvis man kan overbevise folk om at det er bedre at betale 50 kr.,end det er at betale 30 kr. /o /o /o
Jeg får også hovedrysten enkelte gange, når nogen hører at mine æg koster 2 kroner. Mange forventer de skal koste 1 krone pr. stk., men så må de finde en anden æggepusher. Jeg har venteliste til mine æg, så jeg kan heldigvis selv sætte prisen, som jeg seriøst overvejer at sætte op til 2,5-3 kr. pr. stk. :) En af mine venner afsætter æg for 4 kr. pr. stk. uden problemer.  <M

Hej Tanja. Jeg vil vove at påstå at man som hobbyavler,aldrig får andet end blodrøde tal på bundlinien.
Præcis, det var også det jeg mente. Æggesalget giver lidt tilskud til min hobby, men en overskudsbiks bliver det aldrig.
« Senest Redigeret: 01 Januar , 2013, 16:59 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #12 Dato: 01 Januar , 2013, 16:58 »
Ja,det er

<M
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #13 Dato: 01 Januar , 2013, 17:06 »
Præcis, det var også det jeg mente. Æggesalget giver lidt tilskud .

Vi er enige , Tanja.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #14 Dato: 01 Januar , 2013, 17:11 »
tanja, du kan sagtens sætte prisen op. hvis jeg har haft "påskeæg"::) med på job, er de blevet revet væk til 20 kr for 6. folk har måske studset over prisen, men bagefter har jeg kun fået gode tilbagemeldinger, og ønsket om at købe flere æg:D
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse