2 kroner her, men efterspørgslen er stigende, kornpriserne stigende, så jeg overvejer at sætte prisen op til 3 kr. Pokkers så mange der gerne vil have kyllinger og påskeæg året rundt - man må nemlig også gerne sælge sine æg til dekorationsbrug
. Selv om prisen stiger til 3 kr her, vil jeg stadig have røde tal der siger minimum minus 4000 kr. pr. år. De ekstra æggepenge giver lidt tilskud til den skønne hobby det, er at have høns
.
2 kroner her, men efterspørgslen er stigende, kornpriserne stigende, så jeg overvejer at sætte prisen op til 3 kr. Pokkers så mange der gerne vil have kyllinger og påskeæg året rundt - man må nemlig også gerne sælge sine æg til dekorationsbrug
. Selv om prisen stiger til 3 kr her, vil jeg stadig have røde tal der siger minimum minus 4000 kr. pr. år. De ekstra æggepenge giver lidt tilskud til den skønne hobby det, er at have høns
.
Hej Tanja.
Jeg vil vove at påstå at man som hobbyavler,aldrig får andet end blodrøde tal på bundlinien.Det er stort set kun æggene der giver lidt indtægt ( jeg skrev ikke fortjeneste ).Man sælger lidt af sin overskudsavl , evt. en lille flok daggamle kyllinger og lidt rugeæg til 5-7 kr. pr. stk.I det samlede regnskab skal ALT jo med : Hønsehus,hønsegård,inventar i alle afskygninger,lys,vand,varme,vedligehold,ombygning,alt i foder.Der skal mange høns og mange æg til , før det ser rimeligt ud.Du siger du mangler 4000,00 i regnskabet inden det løber rundt.D.V.S. du skal sælge 2000 æg uden udgifter af nogen art!!Du/vi får aldrig andet end røde tal som "husmandsavlere".Det er vel heller ikke for at man skal kan leve af det , man har fjerkræ.Det er vores hobby og i langt de fleste tilfælde,koster en hobby penge.Jeg tror vi er ret enige,for udgifterne vil ikke få os til at undvære fjerkræhobbyen.