Jeg har siddet lidt og funderet lidt over tingene. Hvis vi ikke udnytter naturen som vi gør, så ville der nok være mere sult rundt i verden.
Jeg har set kæmpe plantager i Malaysia beregnet på olieproduktion. På bekostning af junglen og dyrelivet.
Jeg har set høns på markedet i Indonesien bundet sammen i benene, hvor de hang med med hovedet nedad.
Jeg har set krokodiller i Congo, hvor benene var bundet om på ryggen, hvor man skar skiver af kød, medens de stadig var levene.
Fiskerne over hele kloden, hiver fisk op, som så lider en langsom kvælningsdød. Ud for Fanø, Manø og Rømø bliver der fanget hesterejer, som så køres til Maroco for at blive pillet, for så at blive kørt op til Holland og Tyskland og solgt. For hver kg. rejer der bliver fanget, bliver der slået 6 kg. fiskeyngel ihjel.
I Amasona fælder man skovene for at få eksotisk træ, og hvor man så bagefter opdrætter kvæg for at få billig oksebøffer.
I rigtig mange lande har vi burhøns/ skrabehøns/ dyr under kummerlige forhold for at vi kan få billige fødevare.
Landbruget dyrker jorden så intensivt, at den naturlige gødning forsvinder, og vi må tilsætte gødning og kemikalier, for at vi kan få brød og grønsager nok.
Jordens befolkning vokser og vokser, så alt hvad jeg har skrevet om, må også øges for at få mad nok, er der så plads til dyreveldfærden.
Jeg spørger bare.