Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?  (Læst 1876 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?
« Svar #15 Dato: 26 December , 2012, 23:48 »
sikkert jørn men har samme problemer som den lille gule og tror bare ikk plastikmaskiner er så stabile i tempratur og konstruktion

danki har solgt noget ligende i flere år

Zoro

• Gæst
« Svar #16 Dato: 27 December , 2012, 09:58 »
sikkert jørn men har samme problemer som den lille gule og tror bare ikk plastikmaskiner er så stabile i tempratur og konstruktion

danki har solgt noget ligende i flere år

@Kristiank.

Hej Kristian.

Det er på ingen måde plastic Rugemaskiner, men højt isolerede Rugemaskiner,som er fremstillet i samme matrialer, som et køleskab er, lavet af sandvich plader, og efterfølgende polystyren isoleret,

Disse Rugemaskiner fra Holstebro-Gården, kan på det nærmeste ruge hvor end det skal være ,og er super stabile uden nogen form for temperatur mæssige udsving.

NB: Den lille Gule Rugemaskine som du nævner, er noget helt andet end disse nye, top super fremstillede Rugemaskiner.

Mvh. fra J.C.

« Senest Redigeret: 27 December , 2012, 13:36 Fra Jørn Clevin »

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 28 December , 2012, 10:47 »
Hej igen

Nu har jeg bestemt mig for en 90-ægs halvautomatisk træruger ;)

Vare nr.: 740, der kan ses på denne side: http://www.america-thisted.dk/?cmslink=ja&ukategoriid=448&forwardtarget=indre&vhmenu=1&hmenu=5

Men lige et spørgsmål... Når man både vil udruge dværghøns og store høns, hvad gør man så?

Kan der være to rullebakker samtidig i en sådan rugemaskine?
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Marita

• Bruger
« Svar #18 Dato: 28 December , 2012, 11:04 »
Jeg har en rugemaskine, som ligner din, bortset fra at min er en thermo-maskine fra Hemel i Tyskland. Og jeg ruger både æg fra store høns og dværghøns ud i den samtidigt, selv om jeg alene har to rullebakker, som er beregnet til store høns.  Afstanden mellem rullerne er ikke større, end jeg sagtens har kunnet ruge æg fra så små dyr som Sebright, dværgsilkehøns og i øjeblikket Chabos. Og alligevel er den stor nok til, at æg fra store høns også fint kan rulle. 
Jeg forestiller mig, at America Thisteds rullebakker er nogenlunde tilsvarende. Alternativt kunne du jo bestille en af hver størrelse med til maskinen. Held og lykke med maskinen, jeg tror, du bliver rigtig glad for den. :)

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 28 December , 2012, 11:05 »
Hej Marita
Tak for svar!
Jeg har bestilt en ekstra rullebakke, men spørgsmålet er om der kan være to bakker i maskinen på samme tid, eller om der kun kan være en bakke?
Med venlig hilsen

Søren

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #20 Dato: 28 December , 2012, 11:06 »
Hej Søren

Jeg mener du selv må bestemme hvilke rullebakker der skal med følge maskinen. F.eks. een til store æg og een til dv.æg. Men hvis du skal ruge KUN store æg en næste gang KUN dv.æg, så skal du nok købe et par ekstra rullebakker.
At bruge rullebakke til store æg, til dv.æg gør indhug i kapacitet /o

Der er nemlig forskel på rullebakkerne. Husk klækkebakker, men hvis du bare er en lille smule fingernem, så kan du sagtens selv lave dem til en brøkdel af prisen.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #21 Dato: 28 December , 2012, 11:07 »
I en 90 ægs maskine, kan du have 2 rullebakker /o  og senere udskifte til 2 klækkebakker

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #22 Dato: 28 December , 2012, 21:34 »
søren se lige 741 (130 æg) modellen med en bakke mere  til næsten samme pris det giver jo muligheder med evt klæggebakker, eller hvis det griber lidt om sig, og det gør det jo ofte.

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?
« Svar #23 Dato: 28 December , 2012, 21:40 »
Det kan jeg godt se ;)
For kun 165,- kr får jeg en 130 ægs i stedet for en 90 ægs.
Tak for fiffet!
Med venlig hilsen

Søren

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #24 Dato: 28 December , 2012, 21:49 »
ja det er jo samme maskine bare med en skuffe mere

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #25 Dato: 28 December , 2012, 21:54 »
ja det er jo samme maskine bare med en skuffe mere

Og så vidt jeg lige husker, får man også en lidt kraftigere varmer. Den i 90 ægs er på 200 w og den i 130 ægs er på 250 w

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #26 Dato: 28 December , 2012, 22:09 »
jørn plastik har andre meget mindre stabile egenskaber end træ, så kan de være nok så fine disse plader de er lavet af kender jeg  de systemer er så moderne, de skal ikke sammenlignes med formstøbte  pu opskummede, køleskabe, men det kan vi tage en længere diskution over over en kop kaffe til lu, for slet ikk at tale om styringen

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 29 December , 2012, 01:02 »
Jeg ville ikke vælge en maskine, der er større end det, der er brug for. Normalt ruger en rugemaskine bedst, hvis den er fuld. Desuden kan det give problemer, hvis man bruger samme maskine som forruger og klækkemaskine samtidigt. De æg, der er lagt i senere kan blive ødelagt af en for høj fugtighed eller kyllingerne kan have svært ved at klække som følge af lav fugtighed.
Med én maskine er det bedst at fylde maskinen hver tredie uge og lade den køre færdig, inden der kommer nye æg i.
Derfor vile jeg ikke få nogen gavn af, at der er plads til en ekstra bakke i maskinen. Jeg ville aldrig kunne samle 130 æg på 10 dage. Og jeg ville hele tiden skulle ruge i en halvtom maskine.