Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?  (Læst 1875 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?
« Dato: 23 December , 2012, 20:39 »
Jeg har lyst til at give mig selv en julegave ;)
Og det skal selvfølgelig være en ny rugemaskine...
Budgettet er op til ca 5000 kr.
Hvad skal jeg vælge?
Har kigget lidt på rcom 50
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?
« Svar #1 Dato: 23 December , 2012, 20:46 »
Jeg er til Træ-motor rugere  ;)  og med dit budget på kr.5000  skulle der da være muligheder og Søren hvis du skal til LU sparer du momsen  /o
En til normalt kr.5000  får du for kun kr.4000  ;D  det da top dollar  /o

NB: den skal/bør så blot bestilles, så har de een med til netop dig /o

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Hvilken rugemaskine skal jeg vælge?
« Svar #2 Dato: 23 December , 2012, 20:50 »
Hvilken vil du anbefale Rudy?
Og hvorfor en træruger?
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 December , 2012, 20:56 »
Jeg har prøvet en hel del rugemaskiner (ikke alle så nær, indrømmet) men Træ-motorrugeren syntes jeg har givet mig gode resultater, samt er nem at betjene, dertil er det mit indtryk at de kører stabilt.
Du kan holde dig pænt under budget med en til 130 æg, og ½-aut. udgave.  Men om du har behov for en helaut. ved jeg ikke, det kommer jo helt an på om du er hjemme til ca. bestemte tider mht. vending.
Jeg har det selv sådan, at jeg altid tjekker min rugemaskine (for en sikkerhedsskyld, det er jo teknik/mekanik) og når jeg alligevel er der morgen og aften, kan jeg jo alligevel ligeså godt selv trække i bakkerne.
Det tager ingen tid, det springende punkt er om det passer ind i ens liv  /o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 23 December , 2012, 21:49 »
Det lyder som en rigtig god julegave.  !mc

Om det skal være det ene eller det andet kan du jo tænke lidt over og måske få lidt indspark om her på Forum.

Jeg har en R-Com 50 Pro (jeg var én af de 4 der købte sammen fra England i foråret). Jeg kan ikke prale med den store erfaring med maskinen endnu, da jeg kun har foretaget to rugninger indtil videre.

MEN, jeg kan dog bidrage med den erfaring, at R-Com maskinerne, trods det at medfølgende anvisninger fortæller, at hver enkelt maskine, er kalibreret korrekt fra fabrikken, så holder denne udtalelse ikke vand.

Jeg vil ikke, hverken på dette spinkle grundlag, eller generelt, sige at man ikke kan have stor glæde af R-Com maskiner. For det håber jeg da inderligt at man (jeg) kan. Man skal bare lige være Obs på at en R-Com maskine lige bør kalibreres inden man ruger i den første gang. Der er sikkert købere af R-Com maskiner, der ikke er rendt ind i disse problemer, men der er desværre indtil flere der har haft kedelige oplevelser pga fejlkalibrering fra fabrikken.

Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 23 December , 2012, 23:40 »
Tja, jeg har en r-com 20 der har fungeret perfekt fra første rugning og kørt i 2 sæsoner uden det mindste problem. Jeg er vild med den maskine, og vil SÅ gerne have en 50´er.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 24 December , 2012, 06:34 »
Jeg har to forskellige trærugere, de er begge digitale, den ene er uden automatisk vending, fordi jeg udelukkende bruger den som klækker. Jeg er utrolig glad for dem begge.
Jeg foreslår også at købe i forbindelse med LU, hvis du vil købe hos America, der er trods alt sparet 20 %. Endelig er der Holstebrogården, som også har gode priser.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 24 December , 2012, 06:40 »
efter nogle mislykkedes forsøg på at ruge i min digitale rugemaskine til bi dronninger, købte jeg en brugt mototruger til under 2000, har så selv lavet en rullebakke da jeg syntes de var for dyre, og går og pusler med noget automatik, jeg ville klart vælge en træmaskine, den er simpel og du vil altid kunne få reservedele til den, da der er plads til div standard komponenter, til alm penge, det tvivler jeg på me ddiv plastik masniner, og så er træmaskinerne også solide og stabile, helt klart min anbefaling

Offline i.soerensen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 December , 2012, 08:45 »
vælg 1 eller 2 med fjer de er fuldautomatiske og som regel problemfri og der skal heller ikke bruges varmelampe når der er udruget

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 December , 2012, 09:12 »
Jeg har besluttet at købe en Suro 20 og en SIL 12 HT til denne rugesæson.

Danki har anbefalet et system, hvor jeg lægger æg i rugemaskinen én gang om ugen. Det kræver en forruger og en klækkemaskine. I Suroen kan jeg lægge ca. 15 æg i om ugen. De befrugtede kan så flyttes over i kækkemaskinen efter to uger.

Det kræver en investering på ca. 4.100- kr + fragt med de nuværende listepriser.

God jul!

Venlig hilsen

Erik

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #10 Dato: 24 December , 2012, 12:45 »
Anbefaler også en trærugemaskine med helautomatisk vender.
http://www.america-thisted.dk/?cmslink=ja&ukategoriid=448&forwardtarget=indre&vhmenu=1&hmenu=5
Her er lidt trærugemaskiner at vælge imellem og hvis du skal på LU så sparer du som sagt momsen. Og husk at bestille den inden. :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Zoro

• Gæst
« Svar #11 Dato: 25 December , 2012, 13:52 »
Jeg vil anbefale den lille fuldautomatiske rugemaskine med kip vending fra Holstebro-Gården.

NB: Den er optimalt udstyret med den nyeste teknik, og er samtidigt nemt anbringelig, da den ikke vejer ret meget.

NB: Servicen på Holstebrogården er samtidigt helt i top, og der venter sikkert et super knald tilbud på LU, som fejer de alt for dyre træ ruge maskiner af banen i DK.

NB: Se venligst billedet af Rugemaskinen underst.

Mvh. fra J.C.
« Senest Redigeret: 25 December , 2012, 18:34 Fra Jørn Clevin »

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #12 Dato: 26 December , 2012, 12:43 »
jo jørn den lille gule er sikkert en fin maskine til lige at trække frem når der skal ruges, og ellers kan den jo stå under sengen , hvor trærugeren bedere egner sig til et stabil rum og nærmere er et møbel der, de appelerer jo til to forskellige, en ting må man regne med , om 5 år får du sikkert ikk reservedel til den gule, det er en brug og smid væk maskine, og skal vi snakke velfærd og miljø klart det dårligste valg, en træruger bliver jo fint 20 år min er som ny 7 år gammel

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #13 Dato: 26 December , 2012, 16:27 »
jo jørn den lille gule er sikkert en fin maskine til lige at trække frem når der skal ruges, og ellers kan den jo stå under sengen , hvor trærugeren bedere egner sig til et stabil rum og nærmere er et møbel der, de appelerer jo til to forskellige, en ting må man regne med , om 5 år får du sikkert ikk reservedel til den gule, det er en brug og smid væk maskine, og skal vi snakke velfærd og miljø klart det dårligste valg, en træruger bliver jo fint 20 år min er som ny 7 år gammel

Helt enig,Kristian.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Zoro

• Gæst
« Svar #14 Dato: 26 December , 2012, 22:24 »

@ Kristiank.

Hej Kristian.

Det er den ovenstående nye type Rugemaskine, som ses på billedet fra Holstebro-Gården.

Denne nye type Rugemaskine, er et lille fuldautomatisk vidunder, som er spækket med den nyeste teknologi incl. kip vending.

Mvh. fra J.C.