[quote
Når hønsekyllinger har lavet den første stjerne/revne i ægget, plejer de at komme ud indenfor ca. 24 timer men ællinger er noget længere om det og det er meget normalt at der går 48 timer. Så du skal ikke være bange for at der "lige pludselig" er ællinger over det hele som bliver klemt ihjel osv...
[/quote]
Ahh... det var nemlig lige præcis hvad jeg gik og var blevet lidt ræd for. Altså hvis de f.eks lavede stjerne og trillede ud i verden fra vi tog hjemmefra om morgen og først hjemme sidst på dagen. Prøvede nemlig med et hold kyller, at gå i seng om aften uden der var sket det mindste og få timer efter om morgen var der 2 kyller ude

Jeg prøver at slå koldt vand i blodet, for meget kan jo stadig gå galt, men kors hvor jeg glæder mig til at se dem. De kan næsten ikke være i ægget mere, men der er heldigvis bevægelser.
Jeg har haft kyllinger sidende i rullebakkerne, uden de af den grund er kommet til skade, jeg glemmer ind i mellem når det er klækkedag, og netop som Danny siger, så stiger fugten når den første våde kylling eller ælling kommer ud af ægget, derefter kan man hæve fugten til 70 % max 75 %
Tak Ina, det var godt du skrev max 75% for jeg troede den skulle op på 80% pu-ha den teknink, jeg ville ønske andemor havde overtaget, men hun ligger lidt og går så i tur i haven et par timer så det er jo for ustabilt.
Betyder det så at den første har nok fugtighed til at klare det på tørrugning, eller ville i hæve den lidt nu, eller 32. dag. eller helt vente til hullet på den første er der. Ja, undskyld jeg vil bare så gerne være heeeeelt sikker på jeg ikke kikser her på faldrebet, det ville være så surt når nu de har klaret det så langt på trods af min uviddenhed.