Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor er jeg træt af ubudne gæster  (Læst 3531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor er jeg træt af ubudne gæster
« Svar #15 Dato: 18 December , 2012, 21:58 »
Jeg glemte lige at rose dine dygtige haner, der tog kampen op og en ofrede livet for at rede damerne, haner er et helt specielt "folkefærd". <.
Jeg håber sådan, at den sort-kobber klarer sig *k
« Senest Redigeret: 18 December , 2012, 22:23 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #16 Dato: 18 December , 2012, 22:12 »
Tak for alle de trøstende ord  :-\ De hjælper på den tomme fornemmelse jeg har.
Har lige været ude med lommelygte for at kikke til min sort kobber hane som har kæmpet for hans damer. Han er meget blodig og sidder stadig meget stille. Tror han stadig er meget rystet.
@ Marianne - Ja der er ingen tvivl om at begge haner har forsvaret deres damer med næb og klør.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #17 Dato: 18 December , 2012, 22:18 »
det er jeg ked af og høre linda. Men da godt at bæstet er væk. Desværre er det pelsnings sæson og der slipper der indimellem et dyr ud. man forstår bare ikke at avlerne ikke passer bedre på da det jo osse er tab for dem
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 18 December , 2012, 22:37 »
Aj, føler med dig Linda. Jeg kan godt forstå at du er ulykkelig.
Jeg tænkte straks ligesom Jørn skrev, at vi må kunne hjælpe hinanden.
Kæmpe cyber krammer til dig

Offline mvk

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 18 December , 2012, 22:56 »
Kender det dersværre af erfaring, så jeg føler virkeligt med dig.

Hvis det er en undsluppen mink er det bare ikke godt nok. Hvis det er en der er lukket ud, burde dem der har gjort det, selv prøve en slåskamp med et sådant dyr!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 18 December , 2012, 23:54 »
Åhh hvor trist.  *t

Det er altid en skam at miste sine kære dyr til de vilde dyr.

Jeg havde desværre også ubuden gæst da jeg kom hjem til aften. Hustruen havde været til gymnastik med barnebarnet og var blevet forsinket i hjemkomst. Så da jeg kom hjem ca 1830 og steg ud af bilen kunne jeg godt høre at der var megen larm fra hønsehuset. Jeg smed alt jeg havde i hænderne og løb til hønsehuset. Her sad alle høns klumpet sammen på oversiden af redekasserne, og skræppede op. Ved lemmen lå en bunke fjer. Jeg lukkede lemmen og gik ind og klædte om. Ved efterfølgende besigtigelse af hønsegård kunne jeg konstatere store mængder hvide fjer spredt over et område på ca 10 m2. Ingen tegn på høne eller gæst. Men jeg er ret overbevist om at det var 'røde' der havde været på besøg. Skaden er ikke så stor, da det 'blot' var en blandingshøne han/hun løb med. Men kunne han/hun da ikke i det mindste have taget en af overskudshanerne i stedet.

Men hvorom alting er. Jeg slap 'billigt' denne gang. Nu skal vi blot ikke have gentagelser. Han/hun ved jo hvor der findes et maddepot nu.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #21 Dato: 19 December , 2012, 06:12 »
erik kan din lille skødehund ikk holde vagt, ellers så se lige fter røre hår i dens klatter.

jeg kæmper stadig med min ilder, det er ireterende jeg ikk har fanget den, for så ved man jo aldtig hvornår den kommer igen
« Senest Redigeret: 19 December , 2012, 06:21 Fra kristiank »

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #22 Dato: 19 December , 2012, 08:57 »
Nej, hvor er det bare synd for dig, Linda :'(

Jeg kan ikke tilføje noget, der ikke allerede er skrevet... Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig med at komme på fode igen med maranerne (hvid kan jeg dog ikke klare ;)), men sig til hvis jeg kan hjælpe!
 *b
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline dots

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 19 December , 2012, 12:27 »
Endnu en minkhistorie...  >:(

Vi burde kunne slå os sammen og protestere mod sløseri fra minkfarmene.
Som tidligere skrevet, så ER det altså ikke kun aktivister der slipper mink løs i naturen!!!
Det er heller ikke kun os fjerkræholdere det går ud over, de er en massiv plage og en invasiv art i vores danske fauna!

Hilsen Dorte

1,4 Lys Sussex
0,5 Isa Brown
0,4 Amberlink
0,2 Wyan"Becca"
1,1 Basenji
2,1 Welsh Cob sec C & Partbred

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #24 Dato: 19 December , 2012, 13:27 »
Øv Linda, hvor er det bare ikke i orden, jeg håber så meget at nogen kan komme dig til hjælp, med de haner du nu mangler, selvom jeg naturligvis håber den sort cobber kommer sig i en fart, men den er nok meget chokeret.

På den lyse side, har du aflivet udyret, og du kom i tide, til at den ikke nåede at nedlægge dem alle, men øv alligevel
 *b
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #25 Dato: 19 December , 2012, 13:40 »
Ja Ina...Du har ret...Bare så glad for at jeg gik en sidste runde, så jeg fik den fanget.
Har hele natten drømt om mink og om at jeg kom for sent eller at jeg ikke så/lugtede den. Tror det kaldes mareridt  :o
Den store mink kæmper  :police: min sort kobber har klaret natten. Han er stadig i chok, går stille rundt , men har da galet et par gange. Gode tegn syntes jeg  /o
Håber at han med lidt ekstra godbidder kommer helt op på dupperne igen.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #26 Dato: 19 December , 2012, 15:11 »
Linda hvis hanen er på benene, og ovenikøbet galer, så er han jo ikke helt fortabt.
 1-0 til ham, han er på igen om et par dage, med mindre der tilstøder ham noget man ikke lige kan se. Har du tjekket ham grundigt for dybere sår, der måske skal have lidt opmærksomhed, for det kan jo være farligt for ham,,,, kulden er med jer, der gror ikke så mange bakterier i frostvejr, men se ham lige efter alligevel, også selvom han nok ikke vil elske dig for det....

Guf guf og mere guf til ham, den seje kæmper  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #27 Dato: 19 December , 2012, 16:08 »
Kære Linda, sikke et chok og hvor er det altså ærgerligt, især da du ikke er den eneste der mangler en hvid maran hane :-(. Husk at du sagtens kan lave blå kobber med en sort kobber hane, hvis du har blå kobber høner. Krydser fingre for at han klarer den.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Zoro

• Gæst
« Svar #28 Dato: 19 December , 2012, 18:21 »
 /o /o /o !mc <- <F Kære Linda.

Din hane som helt givet har været i Chok / eller som stadig er i Chok, ville sikkert have godt af en B vitamin indsprøjtning.

NB: Gives normalt af en dyrlæge i den miderste tredjedel af bryst muskulaturen.

NB: Håber på at både du og hanen, kommer igennem denne rædselsfulde oplevelse sammen.

NB: Godt at din søde veninde Marianne Vedel, også støtter dig og hanen i denne svære tid, sammen med din elskede mand.

NB: Det er også smukt at læse, at flere stærke Maran kvinder her på fjerkræ forum, allerede nu tilbyder deres hjælp, til genetablering af dit elskede Maran fjerkræhold i Jylland.

Mkh. fra Jørn.

« Senest Redigeret: 19 December , 2012, 18:25 Fra Jørn Clevin »

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #29 Dato: 19 December , 2012, 20:15 »
fangede en kat i ilderens fælde :-\
« Senest Redigeret: 19 December , 2012, 20:18 Fra kristiank »