Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Gode høns  (Læst 1332 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bo Nielsen

• Passiv bruger
  • Hej her fra vores paradis.
Gode høns
« Dato: 17 December , 2012, 12:44 »
Hej jeg søger et råd!!!!
Vi ønsker at skifte hele bestanden af høns ud her til foråret. vi ønsker 2 racer, de skal gerne være store, være gode æglæggere, samt gode til at skrukke. Har i nogle gode forslag?
Glædelig forjul til jer alle.
MVH Bo Nielsen
4 dejlige Katte . Danske landgæs - Franske gæs - Sort hvid sussex - Petit fleur - silkehøns - Dansk landrace stor og dværg - perlehøns - moskusænder - danske landænder - indiske løbeænder - dværgkaniner - fransk vædder -

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Gode høns
« Svar #1 Dato: 17 December , 2012, 12:54 »
hvad med at beholde de store landhøns, og evt sussex'rne de burde vel opfylde jerres forventninger særligt sussex'erne

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 December , 2012, 14:33 »
Tja... Der er sikkert mange racer der kan klare dette.

Jeg har stor glæde af mine store brun sort dobbeltrandede Barneveldere. De lægger mange æg (150 om året). Ligger sig skruk for et godt ord om sommeren, er gode kyllingeførere og er dejligt rolige.

At de så også er utrolig flotte er kun et plus :)
« Senest Redigeret: 17 December , 2012, 14:34 Fra Søren Roager »
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Bo Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 17 December , 2012, 15:18 »
Vores sussex lægger godt nok æg, men vil ikke skrukke
4 dejlige Katte . Danske landgæs - Franske gæs - Sort hvid sussex - Petit fleur - silkehøns - Dansk landrace stor og dværg - perlehøns - moskusænder - danske landænder - indiske løbeænder - dværgkaniner - fransk vædder -

Offline Bo Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 December , 2012, 15:19 »
søren det vil jeg skrive mig bag ørerne
tak

Offline Lisbeth Ea

• Passiv bruger
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
« Svar #5 Dato: 17 December , 2012, 15:32 »
Er helt enig med Søren  /o der kommer Barneveldere her til foråret  :laugh: de er smukke, lægger store fine æg og er meget omgængelige.

Da jeg var på hønsedag i Barnevelderklubben fik jeg en fremmed hane under armen og var fuldstændig solgt  :laugh: jeg MÅ bare eje denne smukke race  /o

Håber du finder en race, der falder i din smag og passer til dit temperament.
« Senest Redigeret: 17 December , 2012, 15:34 Fra Lisbeth Ea »
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Bent Skaarup Pedersen

• Bruger
« Svar #6 Dato: 17 December , 2012, 15:36 »
Combiracer er en god ting - diskussionen vil så altid køre på, om de er lige gode eller lige dårlige til de ønskede formål !

Men i virkelighedens verden så er store/svære høns gode til slagt og lette høns gode til æg.

Samtidig er gode skrukhøns næsten altid elendige æglæggere - de skrukker jo hver gang, de ser en redefuld æg.

Så du må bestemme dig - enten flere racer eller give køb på nogle af ønskerne !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 17 December , 2012, 15:41 »
bo har du prøvet at lade dem beholde en rede med æg, 8-12 stykker, det er jo der naturen får dem ti.l at ligge sig hvis de kan og vi /ol

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 17 December , 2012, 16:16 »
Er helt i ekstase. Endelig er jeg ikke den eneste der råber op om barneveldernes fortræffeligheder. Men hvis du vil købe dem, så spørg efter om det er en stamme der skrukker eller ej. Mine første gjorde næsten ikke. Så fik jeg lidt nyt blod til min stamme, og de nye skrukker fint.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #9 Dato: 17 December , 2012, 17:21 »
Der findes også mange stammer Sussex der skrukker fint, så det er nok bare noget med at finde dyr fra de rigtige hvis det er en race i godt kan lide ellers. Barneveldere er også rigtig flotte og det er mange andre racer også.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 December , 2012, 12:02 »
Barnevelder   hørt hørt
de har alle de egenskaber du efterlyser,når du har bestemt dig giv lyd så finder vi nogen i din nærhed
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Liv

• Bruger
« Svar #11 Dato: 18 December , 2012, 15:57 »
Jeg har også to unge barnevelder hönniker fra d. 25. aug (fra dig Henriette Hall, så vidt jeg husker rigtigt), de er godt nok smukke og dejligt rolige - dem er jeg meget glad for og kan kun anbefale dem til andre! Glæder mig til at se om de skrukker, kunne godt bruge et par gode skrukker mere.
Venlig hilsen
Liv