Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mit fravær  (Læst 2666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Mit fravær
« Dato: 10 December , 2012, 13:25 »
Kære Alle
Lige en forklaring på, hvorfor jeg ikke har svaret på PM'er, mails osv den sidste uges tid. Jeg har været hundesyg, jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg har været så syg sidst.
Jeg troede bare, at det var lidt influenza, da jeg vågnede natten mellem tirsdag og onsdag, og havde ondt i led, ører og hals, men da jeg stadig havde over 40 i temperatur om fredagen, ville jeg lige tale med lægen. Efter diverse blodprøver og podninger var resultatet slem halsbetændelse og mellemørebetændelse oven i influenzaen  /d Så jeg fik en penicillinkur og besked om at ringe mandag. Feberen faldt endelig søndag, men min læge mener, jeg bør have endnu en penicillinkur, så det får jeg lige.
I onsdags var det så min fødselsdag, som blev forbigået i dybeste tavshed - mit ønske fordi jeg var sløj. Torsdag mistede jeg fuldstændigt uventet og brat min elskede kastrat, Safir på kun 4 år, han løb og legede og faldt om under legen og var død på stedet, dyrlægen sagde hjerteslag. Jeg er glad for, jeg var hjemme, for eftersom jeg oplevede det, ved jeg, at jeg intet kunne gøre, tænk, hvis jeg ikke havde været der, og var kommet hjem og havde fundet ham død?
Safir er sendt til kremering, så jeg kan få ham begravet i haven, når vi kan komme i jorden.

Jeg er stadigvæk mestendels sengeliggende og i nattøj, men jeg kan spise fast føde, og jeg kan holde mig vågen i flere timer ad gangen, så jeg skal nok fremadrettet få tjekket mine mails og PM'er, men I må bære over med mig, hvis jeg ikke lige er helt på dupperne endnu  :)
Det er bare så FEDT at være på forum igen *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Sv: Mit fravær
« Svar #1 Dato: 10 December , 2012, 13:34 »
Velkommen tilbage Marianne. Dejligt at du er ved at være på højkant igen :)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 10 December , 2012, 13:38 »
Ej Marianne. Sikke en barsk omgang, også det med Safir også.  :-\

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 December , 2012, 13:39 »
Godt du er ved at være på benene igen, Marianne, oven på den omgang, det har ikke været sjovt. Men gå endelig ikke ud idag, det er et gyseligt vejr - selv os der er raske kunne finde på at gå under dynen... God bedring :)
Mvh Marianne

Offline Marita

• Bruger
« Svar #4 Dato: 10 December , 2012, 13:43 »
Rigtig god bedring Marianne. Jeg håber, du snart er helt på toppen igen. Det gør mig ondt, du mistede Safir, men ja, det var godt, du var hjemme, så du med ro i sjælen ved, du intet kunne have gjort for at hjælpe. God bedring :)

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #5 Dato: 10 December , 2012, 13:54 »
Tager under med de andre. Dette har været en slem omgang. Godt at du nu kan se frem til bedre dage og klargøre før julen. God bedring fremover!
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Miss Christina

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10 December , 2012, 13:58 »
Rigtig god bedring Marianne og godt du vender den rigtige vej nu  ;D og ikke kun på langs

gør mig ondt du skulle miste en af dine katte
var det også en af dine skønne siam
for der ligger der jo en del dårlige hjerter og flere arvelige sygdomme på også den race efterhånden  :(

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 December , 2012, 14:04 »
 *t Håber du snart er helt på toppen.
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 December , 2012, 14:14 »
 *t Nårh, synd med din søde kat.

Og god bedring til dig. Det lyder som en rigtig slem omgang  :o. Godt det går fremad :D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #9 Dato: 10 December , 2012, 14:18 »
God bedring Marianne. Det lyder skam som noget af en fæl omgang du der er løbet ind i, håber du når at bliver helt frist inden jul.
Og så den triste oplevelse med din kat lige oveni...

GOD BEDRING OG GOD JUL....

Susanne

• Gæst
« Svar #10 Dato: 10 December , 2012, 14:25 »
God bedring, Marianne - pyh for en omgang! Vi kan hurtigt blive sat ud af spillet!

Jeg har sendt en pb til dig vedr æggeudstilling på LU. Blot en orientering om, at jeg ikke kommer denne gang. Den kan sagtens ligge et par uger uden problemer.

Håber, du er helt frisk og  dupperne inden jul !

Kh Susanne

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 10 December , 2012, 15:11 »
Tak skal I ha' :D
Safir var min blåmaskede kastrat, jeg fik ham ikke obduceret, der er ingen fra hans linie i avl, så det var ikke vigtigt at finde den præcise dødsårsag.
Safir som lille:

Safir elskede at sove med pigerne (der er ham i midten):
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 10 December , 2012, 15:21 »
Velkommen tilbage Marianne
Nogle ting skal man bare igennem, og så fremad igen.
Fortsat god bedring  *b
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #13 Dato: 10 December , 2012, 16:29 »
God bedring,Marianne.Håber du har god hjælp til dyrene.

!mc
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 10 December , 2012, 16:57 »
Rigtig god bedring Marianne, rigtig mange er syge i disse dage, men du er vist mere alvorlig ramt, og så skal du ovenikøbet miste din dejlige kat..uretfærdigt.  :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.