Erik: øv øv, føler med dig. husker selv hvor grim en oplevelse det var at finde en masse døde dyr.
endnu mere øv den ikke kunne tage de uegnede til avl i stedet for de bedste, nu den skulle komme.
håber du finder nye dyr.
jeg er nærmest ekspert i rotteaftryk nu

men har svært ved at se dine på billederne. hos mig selv er jeg slet ikke i tvivl når jeg ser dem. helt klart rottepote aftryk, med tydelige negle at se.
men hullerne og de mange spor tyder på rotter hos dig.
jeg har selv bekæmpet mine rotter, først senere da rotterne var døde fandt rottemanden det rigtige sted

jeg havde en kasse stående med gift i, hvor giften dog stadig lå i posen, uåbnet

(rottemanden havde sat den sådan)
selv om jeg har stået og SET rotterne komme frem ( jep kunne stå ved skumringstid og kigge på mine dyr og pludselig myldrede det frem med 15+ store rotteunger + et par voksne) så rørte de ikke den kasse med gift, den stod der i flere dage.
jeg åbnede posen og hældte giften i rottehullerne og dækkede til med mursten så mine haner og andre dyr ikke kunne komme til det. allerede efter få timer var det spist !
jeg endte med at "fodre" rotter med mere end 2 KG gift i deres huller. en dag blev der ikke spist mere og ser aldrig spor efter dem mere.
min veninde får også lagt gift i rottehullerne og med noget hen over, dette gør rottemanden.
rotter går meget nødig ind i/hen til noget nyt, nok derfor de ikke rørte kassen. men deres huller benytter de jo hele tiden så det er meget effektivt at fodre dem der med gift.
jeg havde et par trådfælder stående længe med rosiner i, men nej de vidste udemærket godt at der skulle de da ikke gå ind.
hvis det er rotter og du får en ud til bekæmpelse, så sørg for at være hjemme når rottemanden (som jeg kalder ham :-) kommer.
han skal have vist hvor rotterne er helt præcis, nemlig et problem vi havde når vi ikke var hjemme og manden ikke var til at få fat i pr telefon, efterfølgende. han fik ikke sat giften det rigtige sted (trods vejledning første gang i telefonen) og vi måtte selv flytte det.
vi oplevede sidste eller forrige år at han havde sat gift i en åben plastbøtte frit fremme så både høns,ænder og hunde kunne spise af det

og det mens han kunne se dyrene gik frit (dog med undtagelse af hundene da han var der)
det er bare ikke iorden!