Jeg kan vel lige så godt fortsætte i denne tråd.

Så var det desværre min tur til besøg af et dyr af mårfamilien.
Da jeg kører hjemmefra før det er helt lyst på denne årstid er det min hustru der åbner for hønsene. På vej til arbejde ringer hun så på min mobil, og jeg ved at noget er galt, hvis hun ringer på dette tidspunkt, så jeg er næsten forberedt på at skulle vende bilen.
Jeg får at vide at at noget er helt galt i hønsehuset. Fjer over det hele, og en masse døde høns som nærmest er stablet under siddepindene. Men dog også nogle få levende høns.
Ikke så meget jeg kan gøre. Forbryderen er væk og de døde høns er døde, så jeg beder hende samle de døde høns i sække og fortsætter til arbejde.
Da jeg kom hjem til aften tog det ikke lang tid at skifte tøj og kommer over i hønsehuset og ved selvsyn finde ud af hvad der var tilbage.

Intet der rigtigt kan bruges til noget.
Mine 1.3 Brahma og mine 1.2 Maran, som jeg havde håbet på at lave lidt kyllinger af i år var alle slagtet.
Når jeg tæller sammen får jeg det til 16 dræbte plus ihvertfald én som er taget med.
Det er sgu en trist oplevelse.
Der er 8 høns i live i hønsehuset, men de egner sig ikke til avl. Desuden har jeg 4 høns i et 'karantænerum'. De egner sig heller ikke til avl.
Jeg tror forbryderen er en mink eller mår. Fælde er opsat med én af de døde høns 'monteret' som lokkemad.
Lortedag.