Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken strøelse til rengøring hver dag?  (Læst 11991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Sv: Hvilken strøelse til rengøring hver dag?
« Svar #15 Dato: 02 December , 2012, 16:24 »
Jeg henter grus i grusgraven ca 1 ton for 150 kr. Jeg har en børnerive og en fejebakke af metal og en spand, hver morgen inden de hopper af deres pind, gør jeg rent under dem. Alle burene har grus i bunden og efter behov kommer der en ny spand ind. Det tons grus jeg henter ligger i en palletank, som er skåret op i toppen. Så jeg jeg frostfri grus hele vinteren. Jeg strør jævnligt med hermixide på pinde, redekasser og bund.  Jeg har prøvet alt andet strøelse, men det bliver alt for dyrt når jeg river lort op hver dag. De har halm i redekasserne. 

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
« Svar #16 Dato: 02 December , 2012, 16:41 »
Jeg henter grus i grusgraven ca 1 ton for 150 kr.

Hej Malena,

Grus lyder også som en god ide.

Ved du hvilken type grus det er du henter? Hvor store sten er der i, er det vasket grus uden ler?
Og hvor tykt et lag af grus har du på gulvet?

Mange glade hilsner
Mette :D

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #17 Dato: 02 December , 2012, 17:03 »
Jeg bruger 04 vasket grus. Jeg har prøvet det uvasket syntes det støver for meget ! Selvom de griner af mig i grusgraven :-) jeg har nok 1-2 cm på, har jeg mere syntes jeg laget bliver for hårdt, det ligesom sætter sig ! De har adgang til udearealer hvilket de nyder, bare IKKE i snevejr !

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #18 Dato: 02 December , 2012, 17:13 »
Så er vi igen øst for Storebælt  /o /o . Grus ved jer,hedder sand ved os.Store forskelle i et lille land.......I må sørge for at blive integreret i Hovedlandet  <H <H <H
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 02 December , 2012, 17:27 »
Jeg bruger 04 vasket grus.

Alle tiders! Tak Malena, så går jeg efter det.
Jeg kan se, at 04 vasket grus i vores grusgrav koster kr. 61,- pr. ton. så et er jo ovenikøbet billigt.  /o

Så er vi igen øst for Storebælt  /o /o . Grus ved jer,hedder sand ved os.Store forskelle i et lille land.......I må sørge for at blive integreret i Hovedlandet  <H <H <H

Ha ha ha Leif, nu bor jeg jo på Falster og vi kæmper yderligere med at løsrive os fra Lolland.
Specielt i vejrudsigterne hvor vi altid omtales som LollandFalster. Mystisk for der er jo heller ikke nogen der siger FynSjælland?  ;)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #20 Dato: 02 December , 2012, 18:41 »

. Mystisk for der er jo heller ikke nogen der siger FynSjælland?  ;)

Er det ikke det samme :o ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 19 December , 2012, 10:33 »
Jeg ville lige lave en opfølgning på dette emne, da jeg tænkte det ville være rart at høre hvad jeg så valgte af strøelse, og hvordan det går med det...

Jeg lagde et ca. 5 cm tyk lag af vasket grus 04 over det hele og jeg kan næsten ikke få armene ned! Det er intet mindre end perfekt!!!

Jeg kan gøre rent hver dag med en løvrive. Jeg river let over hele gården og alt møget triller simpelthen samme til små kugler (også de enkelte der er våde) og er lige til at fjerne med en skovl når jeg har været over det hele. GENIALT!!!

Jeg har strøet lidt Hemexcide over gruset bare for en sikkerheds skyld.

Mine Brahmaer vil under ingen omstændigheder sove på pind. De sover i en stor bunke i halmen i hjørnet. Halmbunken fjerner jeg bare hver morgen og giver dem en ren seng.

Jeg er bare helt glad i låget over den løsning!!
 *y

Jeg vedlægger lidt billeder af hvordan det ser ud i virkeligheden... Bær over med at de er af ringe kvalitet da de er taget med telefonen. Men de giver da et billede af hvordan det ser ud.

Tak for hjælpen til alle jer der kom med gode ideer og hjælp
<E

Billederne bliver dog kun vist på højkant så halvdelen ikke vises, men håber det går alligevel...
« Senest Redigeret: 19 December , 2012, 10:36 Fra Kleist »

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #22 Dato: 19 December , 2012, 12:14 »
Tak for opfølgning /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk