Tror sku mine høns (5 orper) er gået hen og blevet smådepremeret, men ved ikke om det overhovedet er muligt, men det virker sådan.
Jeg måtte finde et andet sted til vores dejlige hane da han var begyndt at gale uhæmmet. Det skal lige siges at vi fik ham ved en fejl da vi ikke kan have haner hvor vi bor. Vi blev ellers hurtigt meget forelsket i ham da han i forhold til hønerne slet ikke var til at stå for. Han kunne løbe hurtigere end vinden så snart han så os og veg ikke en meter fra os når vi var i haven. Det resulterede i at hele flokken af høns også kom rendene.
Desværre måtte vi til sidst gå af med ham da det blev for meget for naboerene, men var ikke klar over at hans manglende tilstedeværelse ville have så stor en efekt.
Fra den ene dag til den anden ændrede hønsenes adfærd sig og de kommer ikke engang når vi står og kalder eller lokker med noget lækkert og kommer ikke tilnærmeligvis nær os når vi går i haven. Synes nærmest de virker deprimerede. Utroligt hvilken efekt en hane i gården har, håber virkelig at vi en dag får mulighed for at have en hane i flokken igen (kræver at vi flytter, men tanken lægger os ikke helt fjern alligevel). Han er savnet, men kan trøste mig med at han har fået sin egen flok damer på 8 stk. ude på landet. Så for ham er det nok ikke så tosset enda.
Men kan det virkelig passe at en hane på en sådan måde liver hele flokken op og giver så meget mere liv?