Uanset hvad, så vil jeg foretrække æg der er maks 14 dage gamle. I industrien er holdbarheden vist nok knapt nok en måned. Tanken om et æg der kan holde sig 2-3 gange længere end det? 
Nej, jeg tror ikke på det; det lyder som et et salgstrick
.
Se Tanja nu er jeg jo gammel nok til at have boet uden køleskab og varmt vand i hanen.
vi boede i en stor herskabslejlighed i KBH. i en tid hvor man blev syg af karkludeforgiftning, og mangel på køkkenhygiejen, men min mor der var fra 1915 fortalte, at i deres hønsegård, blev der samlet æg slut sommeren, og de blev pakket i aviser, sat i stadsestuen hvor der ikke var varme på, vendt en gang om ugen, og brugt til julebagning,,,,, Der var ingen der døde af det, så vidt jeg har hørt, og vi har da også altid spist is og koldskål af vores æg.
For mig er det synd at sige et æg kun kan holde 4 uger, under de forhold vi har i dag...med køleskabe til at optimerer opbevaringen, man kan jo bare som nævnt slå dem ud enkeltvis.
Nu bliver vore æg jo ikke gamle, da de bliver brugt løbende så ingen fare der, men bage af dem der er blevet en måned eller to, det ville jeg aldrig lade mig gå på af.