Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forslag  (Læst 916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Forslag
« Dato: 23 November , 2012, 10:19 »
Jeg er i den "heldige" situation at besøg af ræv, grævling og fandeme hunde... Har gjort at jeg skal gentænke mit fjerkræhold ( og evt. en voldgrav rundt om min grund) Og er jo derfor begyndt at tænke i rugeæg til foråret...
Tænker jo så at jeg ikke er den eneste der går i de tanker, men det bliver hurtigt lidt uoverskueligt at finde ud af hvor man kan få rugeæg i de forskellige racer, hvem der har racerne, og OM de der har dem kan og vil sælge/sende rugeæg, samt få det til at passe ind i hvornår jeg har mulighed for at udruge, der ER jo begrænset plads i rugemaskinerne, rent tidsmæssigt.... Omvendt vil jeg gerne "udleje" plads i rugemaskinerne når jeg har det, det skal så bare passe rent geografisk...

Nå forslagene....

Kunne vi lave et "rum" hvor det ville være muligt at skrive sine ønsker for rugeæg, og hvor dem der kan være behjælpelige med rugeæg så kunne melde ind? Og evt med noget geografisk inddeling, hvis der er flere i samme område der ønsker samme racer + har/mangler plads i egne rugemaskiner?  På den måde kunne vi måske også, hvis man får øg/kyllinger fra forskellige stammer, udveksle fx hanekyllinger, så der bliver noget mix med nyt blod :)

Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
Sv: Forslag
« Svar #1 Dato: 23 November , 2012, 11:13 »
Synes faktisk det var et rigtig godt foreslag :) Følger spændt med :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 23 November , 2012, 11:31 »
Ved du at der findes en opdrætterliste?

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=661.0

Jeg tænker at de fleste, der sælger rugeæg kunne sælge mange flere end de gør, hvis ellers ægproduktionen kunne følge med. For mit eget vedkommende, så kommer jeg formentlig til at sælge rugeæg af maran til foråret, men fordi efterspørgslen er stor, så ved jeg, at jeg aldrig vil have æg i overskud og gå ind og kigge på sådan en liste. Til gengæld har jeg flere gange haft en lille venteliste som jeg skriver folk på efterhånden som de henvender sig.
« Senest Redigeret: 23 November , 2012, 13:32 Fra Tanja S.B. »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #3 Dato: 23 November , 2012, 12:44 »
Ja, kender godt opdrætterlisten :)
Men den er ikke helt ajourført, folk skifter race osv...
Og derfor tænkte jeg denne ide kunne være brugbar :)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 25 November , 2012, 14:15 »
Jeg synes Markedspladsen opfylder dine ønsker, Laila. :D
Der kan man jo både efterlyse og tilbyde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 25 November , 2012, 21:07 »
Ja hvorfor IKKE bare bruge Markedspladsen. For den bliver trods alt opdateret (der slettes, når ikke selv gider slette)

En opdrætter liste er fin, men mange års erfaring har dog vist sig at de fleste IKKE er flinke til at holde sådanne ting ajour og så er det jo et fedt alligevel-
« Senest Redigeret: 25 November , 2012, 21:18 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #6 Dato: 25 November , 2012, 21:14 »
Det gode ved rugeæg er jo at de faktisk kan sendes, så man er jo faktisk ikke begrænset til hvor langt man nu vil køre, men kan få rugeæg langvejs fra.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 25 November , 2012, 21:19 »
hvis du kun går efter rugeæg er der en mulighed på FB under "Fjerkræ Køb, salg og bytte" der er lige lavet nogle lister