Hej Alle,
Endnu engang, må jeg søge jeres altid gode og hurtige svar.
Til formiddag, da jeg var nede hos min lokale foder pusher, kom jeg til, at fortælle om, min til tider meget humørsyge hane derhjemme. Han har som sådan ikke gjort noget endnu, men når vi kommer for tæt på hans piger, puster han sig op, ligesom om, at han advarer os. - Og da vi (mine børn og jeg) tidligere har haft en ubehagelig oplevelse med en (nu død) hane, trækker vi os med det samme.
Han foreslog, at jeg skulle aflevere min hane til ham - hvilket jeg gerne vil. Jeg kunne så istedet få en dværghane af ham. Jeg ved ikke hvilken race det er, men den ser meget sød og lille ud

Jeg går ikke ud fra, at den nye hane vil være for lille til mine høner, det er vel mere omvendt, at man ikke må sætte en stor hane ind til små høner? De har aldrig været skruk, så det gør ikke så meget, at han ikke kan befrugte æggene.
Men er der andet jeg skal tænke på? Kan han komme alene, eller skal jeg finde en høne eller to fra hans nuværende flok, og sætte ind sammen med ham?
Vil han være for lille til, at kunne sætte sig i respekt overfor hønsene?
Ham jeg har nu, styrer flokken med hård hånd, på nær den ene høne, hun og han, ved godt, hvem af de to der bestemmer.
Mange hilsner Kicki