Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Aulum udstilling 2012  (Læst 1846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
Aulum udstilling 2012
« Dato: 11 November , 2012, 16:19 »
Yes !..det lykkedes at komme til Aulum for at se deres udstilling.Det er første gang jeg har været ude at kigge.Har kun været i Herning.Men det var før der kom rugemaskine til og før man blev helt hønsegak ;)

Det har været en stor oplevelse at komme rundt og se de flotte dyr.Der var noget for en hver smag.
Planen er nu at jeg melder mig ind i Herning-klubben også så jeg kan være med næste gang.Måske både med New hampshire,Hvide store wyandotter og Hvid/blå Brahma.
Jeg skal lige finde en bedre hane til mine New hampshiredamer.Der var desværre ikke et Til Salg skilt ved de haner der var med i dag.Men mon ikke jeg finder én ?
Nu kan man så gå og glæde sig til næste weekend hvor der er 2 udstillinger mere :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Aulum udstilling 2012
« Svar #1 Dato: 11 November , 2012, 16:34 »
 /o /o /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Ling

• Bruger
« Svar #2 Dato: 11 November , 2012, 20:06 »
Hej Vicki
Dejligt at du synes om udstillingen :) Jeg er lige kommet hjem, efter at vi har fået ryddet hele hallen igen og gjort rent efter os.
Hvis du mangler en new hampshire hane, kan du kontakte Jørgen Riis Hansen (tlfnr. og adresse står i kataloget) han er formand for specialklubben, så han kan sikkert hjælpe dig med at finde en.
Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #3 Dato: 11 November , 2012, 20:17 »
Ja det tager sikkert noget tid at få ryddet det hele og gjort rent.Et kæmpe arbejde må det være.
Tak for info ang hane.Jeg prøver at kontakte Jørgen :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #4 Dato: 11 November , 2012, 23:59 »
Ja det var en stor og flot udstilling, som der var stillet an og rigtig mange flotte dyr. Jeg nød i hvert fald at se udstillingen.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Finn N R

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 November , 2012, 00:20 »
Jeg udstillede her i Aulum. Min første udstilling med høns. Det blev til ærespræmie på 2 farver ud af 3 udstillede /o. Den sidste farve gik der en del 0 point i /d
venlig hilsen Finn
ejer af: dværg Sussex i de 5 godkente farver i DK.
Strasser i 8 farver, af den gamle type, som kan flyve
medlem af DFfR: http://www.racefjerkrae.dk
Special klubben for Sussex
Herning Fjerkræklub
Ringkøbing-Skjern Fjerkræklub
Prydfjerkræ
Egen hjemmeside: http://www.finnsfugle.dk

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #6 Dato: 12 November , 2012, 06:48 »
Tillykke med de fine resultater Finn.Det vil jeg da kalde en god start.Og nullerne ? Ja dem lærer man vel bare af ? :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 12 November , 2012, 08:47 »
Jeg havde også mine gråstribede dværgmaran med, min ene hane fik desværre 0, han havde et skævt brystben, noget jeg SLET ikke havde været opmærksom på, resten af ham var ok, min anden hane var alt for ung, hvilket jeg godt var opmærksom på, ham jeg oprindelig ville have haft med havde en bitak, så det blev en yngre model, derfor fik han kun 88 p hvilket er helt rimeligt, han kommer stærkt igen til LU, damerne fik 91, 91, 91 og 94, det er jeg fint tilfreds med. Jeg fik endda at vide, at den ene havde "rigeligt" fodbefjedring, lidt sjovt, fordi de jo startede uden fodbefjedring overhovedet, og jeg har avlet hen imod fodbefjedring, det må da siges at være lykkes ;)
Skævbryst og Bitak ligger nu i fryseren /o
En stor fordel med fjerkræavl i modsætning til katteavl er, at man kan spise sig ud af fejltagelser og overskud ;D
Jeg mødte Frank fra forum, jeg så desværre slet ingen andre, hverken Vicki eller Finn, og jeg mener da også at Kristian skulle være der.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #8 Dato: 12 November , 2012, 09:41 »
kan man ikk spise katte, hmmm det var kattens, vel et spørgsmål om smag. og joo jeg var der ca fra 10,30 til 12,20, og jeg snakkede da både med vicki, ling og mand

Zoro

• Gæst
« Svar #9 Dato: 12 November , 2012, 11:02 »
kan man ikk spise katte, hmmm det var kattens, vel et spørgsmål om smag. og joo jeg var der ca fra 10,30 til 12,20, og jeg snakkede da både med vicki, ling og mand

Der er åbentbart nogen som gør det, men gudskelov ikke alle.

Hvem ved bedre, hvad man kan spise fra naturen, end en mand, der har boet 13 år i den?

I mandagens udgave af Go‘Morgen P3 er der fokus på, hvordan man stiller sulten med katte, fasaner og pindsvin. Her er der et ældre interview med natureksperten Steen Viggo.

Under devisen “Man kan altid finde noget, man kan leve af,” har Steen Viggo fundet hovedbestanddelen af sin kost i skoven, ved landevejene og ved stranden.  Og han er aldrig gået sulten i seng, beretter han.

Steen Viggos tips og tricks

Hvilke tips har han til at naturmennesker, der vil gøre ham kunsten efter?

“En æske tændstikke, kniv, gryde eller pande og så en mundharpe. Så er livet sgu dejligt. Og så er det endnu, bedre hvis man har en hund, ” lyder anbefalingen i klippet.

Steen Viggo har ofte samlet jægerskudte eller nedkørte fasaner ved vejsiden. Af og til ryger der også en kat med. Men som med alt andet kød, skal dyret være frisk for at gourmetoplevelsen er fuldendt.

“Man kan se det på, at den har blanke øjne. Så ville jeg flå og rense den. Faktisk fuldstændig som med en kylling i supermarkedet.”

Ingen kæledyr

Selvom Steen Viggo har spist det meste, er der dog grænser, forlyder det i interviewet.  Han understreger, at han ikke spiser kæledyr.

“Sådan en lille missekat, som folk har som kæledyr, den kunne jeg aldrig finde på at spise. Det er ofte vildkatte, der bliver kørt ned, jeg samler”, fortæller Steen Viggo og anbefaler, at tilberede det med spæk, fordi kattekød ofte er meget magert.

Velbekommen J.C.

« Senest Redigeret: 12 November , 2012, 12:07 Fra Jørn Clevin »

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #10 Dato: 12 November , 2012, 12:52 »
ja velbekomme marianne , bare en fed and ned i gryden til missen, og simre længe..... så er der man til mange dage, og på 8 dagen kan hønsene få resten,

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 12 November , 2012, 13:00 »
Nu er det vist  meget et sidespring.

Men der har engang hersket den skrøne at når græske skibe lagde til kajs i Nakskov Havn, så skulle man holde sine hunde og katte indensørs. For ellers blev der ryddet op i dem.

@ Vbrun

Der er mange dygtige avlere af New Hampshire, så det må kunne lade gøre at finde en god hane. Og ja udstillinger er hyggelige og meget travle, for dem som arrangere dem....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 November , 2012, 15:50 »
At spise hunde er en stor delikatesse her og helt normalt for lokalbefolkningen.
En lille sand historie,jeg havde en chauffør der kom til at køre en hund ned,ejeren kom og forlangte en del penge for hunden,sjovt nok ca 10 gange mere end normal værdi,jeg sendte chaufføren til forhandlingen,han spurgte hvor er hunden,den har vi da begravet var svaret,så siger han ingen hund,ingen mad,ingen penge,han troede aftensmaden var klaret.

Katte jeg har mange,på et tidspunkt tog de en masse perlehøns kyllinger fra en indhegning,og sådan i min vrede siger jeg noget i retning af så afliv da for f de forbandede katte.

Dagen efter kunne jeg ikke finde min ynglingskat,ledte meget fandt ud af en af de ansatte havde fanget 5 og givet til familien til at spise.

Jeg passer lidt mere på hvad jeg siger.

Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #13 Dato: 12 November , 2012, 16:50 »
Sidespring er ok bare jeg kan få lov at nøjes med tilbehøret når der serveres kat  <R

Lene jeg tror også på jeg finder én :)

Nej Marianne jeg så dig ikke men kiggede da efter dig ;)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Zoro

• Gæst
« Svar #14 Dato: 12 November , 2012, 18:03 »
At spise hunde er en stor delikatesse her og helt normalt for lokalbefolkningen.
En lille sand historie,jeg havde en chauffør der kom til at køre en hund ned,ejeren kom og forlangte en del penge for hunden,sjovt nok ca 10 gange mere end normal værdi,jeg sendte chaufføren til forhandlingen,han spurgte hvor er hunden,den har vi da begravet var svaret,så siger han ingen hund,ingen mad,ingen penge,han troede aftensmaden var klaret.

Katte jeg har mange,på et tidspunkt tog de en masse perlehøns kyllinger fra en indhegning,og sådan i min vrede siger jeg noget i retning af så afliv da for f de forbandede katte.

Dagen efter kunne jeg ikke finde min ynglingskat,ledte meget fandt ud af en af de ansatte havde fanget 5 og givet til familien til at spise.

Jeg passer lidt mere på hvad jeg siger.

VH  Niels

HUND I KARRY

500 gr. Hund skåret i tern... husk at fjerne loppehalsbåndet
1 dl. Kokosfløde
5 dl. Kokosmælk
3 Spiseske våd karry
5 Kardemommefrø, ristede
1 Stang kanel
2 Kartofler, skrællede og skåret i tern
1 Spiseske usaltede jordnødder
3 Laurbærblade
3 Spiseske nuac man
3 Spiseske palmesukker hakket
3 Spiseske tamarindsaft
Sauter karrypasta og kokosfløde i 5 minutter. Tilsæt kødet og steg i 8-10 minutter. Tilsæt kokosmælken, lad det komme i kog og lad det simre i 10 minutter. Tilsæt resten af ingredienserne og kog videre til kødet er mørt.

Velbekomme ?

« Senest Redigeret: 12 November , 2012, 21:51 Fra Jørn Clevin »