kan man ikk spise katte, hmmm det var kattens, vel et spørgsmål om smag. og joo jeg var der ca fra 10,30 til 12,20, og jeg snakkede da både med vicki, ling og mand
Der er åbentbart nogen som gør det, men gudskelov ikke alle.
Hvem ved bedre, hvad man kan spise fra naturen, end en mand, der har boet 13 år i den?
I mandagens udgave af Go‘Morgen P3 er der fokus på, hvordan man stiller sulten med katte, fasaner og pindsvin. Her er der et ældre interview med natureksperten Steen Viggo.
Under devisen “Man kan altid finde noget, man kan leve af,” har Steen Viggo fundet hovedbestanddelen af sin kost i skoven, ved landevejene og ved stranden. Og han er aldrig gået sulten i seng, beretter han.
Steen Viggos tips og tricks
Hvilke tips har han til at naturmennesker, der vil gøre ham kunsten efter?
“En æske tændstikke, kniv, gryde eller pande og så en mundharpe. Så er livet sgu dejligt. Og så er det endnu, bedre hvis man har en hund, ” lyder anbefalingen i klippet.
Steen Viggo har ofte samlet jægerskudte eller nedkørte fasaner ved vejsiden. Af og til ryger der også en kat med. Men som med alt andet kød, skal dyret være frisk for at gourmetoplevelsen er fuldendt.
“Man kan se det på, at den har blanke øjne. Så ville jeg flå og rense den. Faktisk fuldstændig som med en kylling i supermarkedet.”
Ingen kæledyr
Selvom Steen Viggo har spist det meste, er der dog grænser, forlyder det i interviewet. Han understreger, at han ikke spiser kæledyr.
“Sådan en lille missekat, som folk har som kæledyr, den kunne jeg aldrig finde på at spise. Det er ofte vildkatte, der bliver kørt ned, jeg samler”, fortæller Steen Viggo og anbefaler, at tilberede det med spæk, fordi kattekød ofte er meget magert.
Velbekommen J.C.