Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ny ankommende høns  (Læst 4562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tex

• Passiv bruger
ny ankommende høns
« Dato: 06 November , 2012, 12:22 »
Hjælp.. har fået 3 nyankommende høns, men den ene vil ikke ud af hønsehuset, og dens kam er bleg og hænger men de 2 andre har det super. Hvad kan det mon være? Mvh mette

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ny ankommende høns
« Svar #1 Dato: 08 November , 2012, 08:36 »
Hold godt øje med den de første dage, det kan muligvis skyldes stress over flytningen, men så skal den også begynde at live op.
Sørg for at den spiser og drikker.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline tex

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 November , 2012, 19:18 »
Jeg holder godt øje med hende, hun er ekstremt tynd og benet mere end de andre, hun pikker i maden men tror ikke rigtig hun spiser noget, har ellers disket op med lækkerier. overvejer at tage hende ind i varmen og hygge ekstra om hende, men kan det stresse yderligere? Hun har været i fældning og ser ussel ud, ser ikke ud som om der er nye fjer på vej endnu. Nu kommer hun heldigvis selv ud og ind af hønsehuset, så langt så godt

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 08 November , 2012, 20:01 »
Hvis hun selv kommer ind og ud af hønsehuset, tror jeg ikke du skal ta hende væk fra de andre. Hun skal muligvis bare ha lidt ekstra tid til og finde sig til rette og komme sig ovenpå fældning. Tror du skal nøjes med og holde øje med at det går fremad med hende
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline tex

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 November , 2012, 21:07 »
Okay, jeg prøver at lade hende være. Men hun er virkelig den mest kælende og pludrende høne af alle 6 jeg Har, dog ser hun forfærdelig ud, tror ikke de har haft gode forhold der hvor jeg fik dem fra for 4 dage siden. Hvad er den bedste fede kur/sundhedskur man kan give høns? har lavet hønseguf, ellers andre forslag?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 08 November , 2012, 21:18 »
Men hun er virkelig den mest kælende og pludrende høne af alle 6

Det er dog et godt tegn. Det tyder på at hun ikke ligefrem er syg. Syge høns holder sig oftest lidt for sig selv. Forsøger at gøre sig 'usynlige' i flokken, for at skjule at de er svækkede.

Men hun skal jo helst have lidt sul på kroppen igen, og have lidt fjer tilbage.

Hvad fodrer du med og hvordan? Ud over lækkerierne.  :)
Mvh
Erik Andersen

Offline tex

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 November , 2012, 10:07 »
Hurra så er der håb for "hønse" ud over lækkerier så får de økologisk æglægnings fodder ad libitum

Offline Olversdottir

• Passiv bruger
    • stutterihektor.com
« Svar #7 Dato: 09 November , 2012, 12:25 »
Jeg fik at vide at jeg skulle give min ost, mais og hakket kød ....
Jeg havde reven ost i køleskabet og det fik hun og kyllingene i morges.....
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 09 November , 2012, 21:11 »
Når du fodrer med æglægningfoder burde hun umiddelbart få hvad hun har behov for, forudsat at hun spiser tilstrækkeligt.

Du kan evt prøve at friste hende med lidt korn iblandet foderet. Mine høns sorterer æglægningspillerne fra så længe der er korn i automaten, men spiser æglægningspillerne når kornet er væk. Ved brug af iblanding af korn (byg, hvede, majs) skal overvægten helst være på byg, da både hvede og majs feder. Du vil gerne have hun tager på, men det skal jo helst ikke bare være fedt der kommer til.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 09 November , 2012, 23:33 »
Man kan vel ikke forestille sig at hun er skruk, på denne tid, hvis hun også har fældet sin fjerdragt.
Det er ved at være koldt, og hvis hun er tynd og ikke får nok at spise så fryser hun
Har du endevendt hende og set om hun evt har utøj.

God bedring til den lille dame
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn