Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kommunikation  (Læst 2140 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Kommunikation
« Svar #15 Dato: 07 November , 2012, 23:06 »
tjaa

hønsemøg = fluer, lugt, ulækkert

hønsegødning = frodighed, friske grøntsager, smukke blomster

det er jo det samme, så man kan jo frit læse og fortolke hvis man har lyst

Ja, det fortæller præcis, hvordan vi læser og tolker forskelligt :)

Herligt eksempel Kristian!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 08 November , 2012, 20:49 »
1) hønsemøg = fluer, lugt, ulækkert

2) hønsegødning = frodighed, friske grøntsager, smukke blomster

det er jo det samme, så man kan jo frit læse og fortolke hvis man har lyst

Og her kan vi også lave en form for 'type'-inddeling, selvom det ikke har så meget at gøre med hvordan vores hjerner er skruet sammen.

Type 1) - nabo til fjerkræholder
Type 2) - fjerkræholder

:laugh: :laugh:
Mvh
Erik Andersen

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 08 November , 2012, 22:02 »
Jeg må vist være en hybrid /o: Har høns og det har begge naboer også, så hvilken pind skal jeg sidde på?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 08 November , 2012, 22:13 »
Jeg vil tro at både du og dine naboer må betragtes som type 2) i dette tilfælde. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 09 November , 2012, 00:00 »
Det er nemlig en superkompliceret sag indimellem! :o
Af og til får man sagt et-eller-andet, lige-ud-af-landevejen, meget enkelt og venligt ment, men næsten kun til at misforstå som en fornærmelse af modtageren! ???
Eller skrevet noget med et kærligt glimt i øjet, som det kan være lidt svært for modtageren at se! :-X
Kommunikation er kompliceret, sproget er tit dobbelttydigt og har man først fået skrevet noget der måske kan støde modtageren er den lidt svær at fikse bagefter! :-[
..Og så står man med fletningerne i postkassen og aner ikke om man skal hænges eller benådes!  :P
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #20 Dato: 25 November , 2012, 22:15 »
Kommunikation er et område jeg har elsket/dyrket hele mit arbejdsliv, samt i min skoletid som handelsmand.
Har været så heldig at jeg har kunnet arbejde på Kommunikations Bureau fra jeg var 18 år, det man før i tiden kaldet et Reklame Bureau, og så i mange år selv ejet sådan et fantastisk sted med mange vidunderlige kreative mennesker ansat.

Men mht. til kommunikation, ja så ved enhver jo at samme ting kan formidles på en måde således at meddeler opfattes hhv. som et unikum eller som en idiot.
Altså det er helt afgørende man siger de rigtige ting, på det rigtige tidspunkt.
Også derfor at det ikke længere er så meget go i at banke nogle brochurer ud af Bureauet, men nu arbejdes mere med branding og promovering.
Noget der virkelig bliver spændende (og sprængfarlig) når f.eks. et politisk parti hyrer en til af forestå dette arbejde :)
« Senest Redigeret: 25 November , 2012, 22:26 Fra Rudy. Schæferholm »