Indlægget her er ikke møntet på hverken personer eller tidligere indlæg, men udelukkende ment som et bidrag til at få en bedre forståelse mennesker imellem.
Ifm en årlig 'teamdag' for et par år siden, havde vi i min virksomhed en kommunikationskonsulent inde for at synliggøre hvorfor folk indimellem kommer galt afsted i 'simpel' kommunikation.
Det kan lyde meget kedeligt, men var dog stadig en 'eye-opener' for mange af deltagerne.
Det skal ikke blive et langt og tørt indlæg så jeg korter det noget ned. Simplificerer det, kan man sige.
Vi er alle skruet forskelligt sammen i hjernen, men kan dog inddeles i et givet antal grupper af 'typer'.
Som sagt bliver det en kort udgave.
Typer:
1) Revisor/matematiker: Tænker i tal og værdier/resultater
2) Kunstner: Tænker i farver, former og design
3)Teknikker/maskinmand: Tænker i møtrikker, bolte, HK, volt
Der er mange flere typer, men jeg tror de nævnte er nok til at illustrere hvor svær kommunikation kan være, når den foregår på tværs af faggrupper (som tilfældet er herinde).
Forestil Jer at en 2)-er skal udtrykke sig i et indlæg der modtages af 1)-ere eller 3)-ere. Der er nogle termer og tankegange som står meget i vejen for et fornuftigt samspil, og en umiddelbar forståelse.
Lad os alle have det for øje når vi skriver vore indlæg.
Jeg er 100 % all round, da jeg ikke forstår noget af det.