Her på 5./6. døgnet efter den alvorlige ulykke, er min datter med fuld kraft vendt tilbage til os. Der er tale om så stor en forbedring at vi alle, nok især lægerne, er helt måløse.
Hun er som hun plejer, skriver beskeder (hun kan ikke tale pga. slangerne), og hunser med os.
Lægerne mener at vi kan takke hendes sunde levevis, hun drikker ikke alkohol og ryger ikke, samt er veltrænet, og dertil hendes kamp for at vende tilbage til sin datter, har været medvirkende til at hun efter en teknisk død og respirator tur, er kommet til bevisthed.
Så skal lungerne bare blive fri for betændelse, men det er da overkommeligt.
Måske hendes mange indlæggelser og operationer tidligere har styrket hende, da sygehusvæsenet ikke er helt fremmed.
Jeg kan tilføje for forståelse af sidst nævnte bemærkning, at min datter er født med bære ekstropi (urin blæren var ved fødsel ud af navleåbning som var forstørret), og blev opereret 1. gang da hun var få måneder. Derefter mange gang indtil hun i 10 års alderen blev færdig lavet med kunstig urinrør af en tarm, således at hun nu tømmer sig ud af siden.
Hun bliv gravid sidste år, og det var hun enorm lykkelig for, ligesom vi andre.
Fødslen skulle ske med kejsersnit oppe i Skejby som kendte til hvordan blæren lå, så der stod hele 2 teams (1 til kejsersnit og dem der kendte til blæren) klar, da der skulle foretages kejsersnit.
Dog skete uheldet, der blev snitte i blæren (et hændeligt uheld som kan ske) som måtte syes og skulle hele. Efter 5 dage i hjemmet, ringer de en sen aften at der kommer brunt snask ud at kejsersnitet som er ved at springe op. Hun kommer på lokal Sygehus og overflyttet til Skejby, da det viser sig at en overfladisk snit i en tarm har bevirket at tarmen er bristet og der står lordt i bughulen. Så er vi oppe på hele 2 uheld ved kejsersnittet, det er måske lige til den uheldige side. Hun får stromi, som hun netop her i sommer havde fået tilbageført.
Jo, ingen skal sige hun ikke er vant til sygehusvæsenet.
Men endelig ser det ud til at vi haster hen imod den lykkelige udgang, selvom det kommer til at tage lang tid endnu.