Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Yayy :-) Endelig Serama'er  (Læst 1377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

• Passiv bruger
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Yayy :-) Endelig Serama'er
« Svar #15 Dato: 05 November , 2012, 11:58 »
Stort tillykke med de nye seramaer Christian - skønt at det lykkedes dig at finde en lille flok. De ser fine ud og jeg glæder mig til at se flere billeder. Mht. til køn så er de rimelige hurtige til at vise forskellen på hane og høne, vi har haft både sabelpoot og serama kyllinger i år og mht. seramaerne så var det uger før sabelpooterne at vi kunne udpege haner iblandt dem.

I en anden tråd spørger du vedrørende hjemmesiden serama.dk, jeg mener at kunne huske at det var Claus (kaffka herinde) som havde lavet hjemmesiden og han holdt med at avle seramaer sidste år (mener han skulle ud og sejle), siden har egenlig virket længe efter men måske der er opstået en fejl som han ikke har opdaget eller han har droppet at have siden.

Held og lykke med dine nye høns, jeg håber at du bliver lige så glad for dem som vi er, de er utrolig charmerende at have gående, med rigtig meget personlighed (lige pt. har jeg 1 hane og 2 unghaner gående sammen med resten af seramaerne og sabelpooterne og den ene "snakker" mere end den anden når man går ved dem).

Mange Hilsner fra Majbritt
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #16 Dato: 05 November , 2012, 12:08 »
Tusind tak Majbritt :)

De er så fine og kønne at se på, og glæder mig meget til foråret hvor de kan komme ud og få græs under futterne :P Har en stor voliere til dom, på ca 3*3 meter, med et gost tykt lag spåner blandet med træpiller, og så er der lagt et godt tykt lag hø til dem i den ene side, så de kan holde varmen. Har dog sat varmelampen derind til hønemor og brumbasserne :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 November , 2012, 13:30 »
På min hane og høne er der RØD hønsering... Men så vidt jeg kan se, er der slet ikke nogle røde farver til hønseringe, ihvertfald ikke hvis man kigger på leksikon.
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 05 November , 2012, 13:53 »
På den røde ring står der : LDF 12 0358
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 November , 2012, 14:23 »
Åhhhh Nej !!  :'( Har lige fundet 4 små døde brumbasser !!  <W

De lå uden for reden, i nærheden af vand og mad... Tror ikke hun har fået dem med tilbage til reden igen ! Der er nu kun 1 lillebitte kylling tilbage og den er trods alt meget livlig... Ej hvor er det bare øv... Mon det kan være hønemor der ikke heeeelt har styr på det med børnepasning eller ??  :-\
1.4 Araucana
1.2.2 Serama