Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min triste historie  (Læst 3576 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
Min triste historie
« Dato: 03 November , 2012, 10:26 »
Det her er bare en lille trist historie om min flotte sorte Silkehøne.

Igår eftermiddag kl.15.30 var jeg ude og gøre rent i hønsehuset og hønsene fik lidt brød. Alle høns spiste og havde det godt.

Da jeg kl. 16,45 gik ud for at lukke for natte og som jeg plejer sætte nogle få høns op på pinden sad Sally på gulvet som hun plejer og i det svage lys fra lommelygten løfter jeg hende på på pinden.

Hun basker med vingerne og kan ikke rigtig sidde på pinden. Jeg retter lygten ned på hende og ser hvad der er galt, hun er blevet " stjernekigger " og sidder bare og drejer hoved bagover og rundt.

Det er så uhyggeligt at hun for bare 1½ time siden løb rundt og spiste og efter hvad jeg kunne se havde det godt.

Hun er nu sendt til hønsehimmelen. <W

Det er så trist for hun var så sød og hun var den eneste sorte Silkehøne jeg havde.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Marita

• Bruger
Sv: Min triste historie
« Svar #1 Dato: 03 November , 2012, 10:38 »
Det er et meget trist syn med en høne, der bliver stjernekigger. Godt, du sendte Sally til hønsehimlen. Jeg ved ikke, hvad stjernekiggeri skyldes, men de tilfælde  jeg har hørt om, har det altid været silkehøns, det har drejet sig om.

Jeg havde selv en dværgsilke, der måtte aflives for halvandet års tid siden, da den - ligesom din Sally - fra det ene øjeblik til det andet - var blevet stjernekigger. Har heldigvis ikke oplevet det siden, og jeg håber, du heller ikke kommer til at opleve det igen.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 03 November , 2012, 10:39 »
Æv hvor trist Charlotte *t

...men uuuhh haa...du er sikker på, at hun ikke havde forædt sig? jeg har flere gange..så sent som i tirsdags..haft en grovæder, som er gået amok i en skål med godbidder og efterfølgende har vredet hals som en slange i en times tid, indtil den alt for meget lækre mad er fordøjet og sendt videre i systemet.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 November , 2012, 10:46 »
Jeg tror desværre ikke at det "bare var det" for hun fik lov til at sidde i en redekasse til kl.23 til manden med øksen kom hjem og der var det det samme.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 04 November , 2012, 07:30 »
Årh Charlotte, *l *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 November , 2012, 19:14 »
Trøstende knus herfra!

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
« Svar #6 Dato: 04 November , 2012, 19:24 »
Hvor sørgeligt... Jeg ved ikke hvad en stjernekigger er, men det er vist noget, der ikke er særligt sjovt.
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

karina dj

• Gæst
« Svar #7 Dato: 04 November , 2012, 20:00 »
Puha Charlotte  :-\  *t

Det var en trist omgang!  og det er da noget underligt noget at de kan blive ramt af det så hurtigt...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 04 November , 2012, 20:13 »
 *t

For dem som ikke ved hvad en stjernekigger er, er der i svar #14 i nedenstående tråd et lille You Tube klip med fænomenet.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=7511.msg72768#msg72768
Mvh
Erik Andersen