Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: To katte er mere end rigeligt...  (Læst 1813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elisabethen

• Passiv bruger
Sv: To katte er mere end rigeligt...
« Svar #15 Dato: 04 November , 2012, 18:02 »
Ih, så fine!

Kat er et af de få almindelige kæledyr, som jeg endnu ikke har ejet.
Men en mindre muse-invasion her på matriklen kommer måske til at lave om på det :)
Har forelsket mig i de semilanghårede skovkatte (eller en blanding herfra en fin, stor pels), men buuuuurde jo nok vente til jeg er færdig med at skrive speciale... eller... Så stort arbejde er det vel heller ikke at få en killing? ;)
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 04 November , 2012, 18:18 »
Jeg har da en semilanghåret kastreret rød ualmindelig dejlig sød kælen kærlig blød lækker hankat, der er raget uklar med Hubert hønsehund  /d
Katten er et par gange blevet rusket af hunden, og har nu boet i mit soveværelse for at komme sig over den ømme ryg, så nu har jeg besluttet at selvom han er min absolutte store kærlighed, så må han flytte til nogen, der vil være hans bedste ven.
Han skal helst bo et sted hvor der er lidt afstand til trafikken, men han har da klaret den motorvej, der er lige uden for døren her, men efter han er blevet kastreret har han ikke været så meget væk hjemmefra.

Han skal selvfølgelig kunne komme ud, for det er han vant til, enten i friheden eller en kattegård, han enes fint med den herboende gamle hankat, men ikke så godt med sin egen bror, der er lidt mere krigerisk.

Da han jo ikke kan leve resten af sine dage i mit soveværelse, så håber jeg nogen vil elske at have ham de næste 10-12 år, han er 2,5 år gammel
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 04 November , 2012, 18:23 »
Ina, han er skøn!

Men vores to beagler er ikke vant til kat, så vi er blevet anbefalet at få en 12 ugers killing fra et hjem med hund, hvis vi kaster os ud i "Projekt kat".
En voksen kat, der måske endda har et lidt anstrengt forhold til hunde, er nok ikke optimalt... Ellers havde jeg snuppet ham :-(
Vh Elisabeth
Biolog

0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 04 November , 2012, 18:27 »
Send evt en PM om ham, da det jo er lidt offtopic :)
Vh Elisabeth
Biolog

0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 04 November , 2012, 18:29 »
Han er bedste ven med vores to gårdhunde, og ligger gerne i sofa og sengen med dem  :angel:, men jeg kan jo ikke vide hvordan to fremmede hunde vil virke på ham, så jeg forstår dig sagtens.

Jeg har to andre katte, men for nylig havde jeg også den rødes mor og lillebror Peter, som trafikken tog,,,,, jeg kunne sagtens have nogle flere, men manden min er langt fra ligeså begejstret, så det må blive ved de der er her.
« Senest Redigeret: 04 November , 2012, 18:31 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 04 November , 2012, 18:33 »
Det er jo nok desværre lidt for omfattende, at få ham på besøg og se, hvad de siger til ham... Han er ellers den helt rigtige type og farve.
Vh Elisabeth
Biolog

0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #21 Dato: 04 November , 2012, 18:52 »
Ih, så fine!

Kat er et af de få almindelige kæledyr, som jeg endnu ikke har ejet.
Men en mindre muse-invasion her på matriklen kommer måske til at lave om på det :)
Har forelsket mig i de semilanghårede skovkatte (eller en blanding herfra en fin, stor pels), men buuuuurde jo nok vente til jeg er færdig med at skrive speciale... eller... Så stort arbejde er det vel heller ikke at få en killing? ;)

Hej Elisabeth....
Nu ved jeg godt at du har forelsket dig i de langhårede katte, men jeg prøver nu at omvende dig aligevel ;) Jeg har en lille tilløber på ca 6 måndeder som søger et nyt godt hjem... han vil elske at varme din nakke mens du læser til eksamen ;) Han er næsten kulsort kun enkelte hvide hår på brystet.  Han har selvtilliden iorden og har helt styr på min store schæfer og den lille labrador. Han har dog respekt for papegøjen... (den gør jo ondt ;) ) Han er madglad og elsker at putte hos en... han besluttede en dag at han skulle bo her... han har bare glemt at lave en aftale med mig om den sag ;) Vi har en kat og vi skal ikke have flere...og vores gamle kat syntes også han er meget tilovers ;) Hvis ham må nusse og hygge med dig (eller en anden) så sig endelig til :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 04 November , 2012, 19:23 »
Han er ellers sød, men "heldigvis" bor du (og missen) så tilpas langt væk, at det nok ikke bliver aktuelt... Og HAR altså et ømt punkt for dem med lidt mere pels :)
Vh Elisabeth
Biolog

0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #23 Dato: 04 November , 2012, 19:24 »
Han har selvtilliden iorden og har helt styr på min store schæfer og den lille labrador. Han har dog respekt for papegøjen... (den gør jo ondt ;) )

Er den schæfer ikke osse lidt pjevset?? ;) syns og kan mindes den ikke ka li torden og andet.. Tror sku det er en chihuahua i forklædning *g
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #24 Dato: 04 November , 2012, 22:21 »
Han er en kæmpe kryster ;) meeen han har altså knækket nakken på een kat der hvor vi boede før ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.