Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Skæv hale ? - opdateret-  (Læst 3054 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Sv: Skæv hale ? - opdateret-
« Dato: 31 Oktober , 2012, 11:46 »
Jeg har en brahma hane som ellers ikke har vist noget til skæv hale.

Men her efter nylig fældning har han fået en smule skæv hale, er det genetisk eller andet nu den først er kommet nu ?

Har set de gamle billeder igennem, der synes jeg ikke jeg kan se heller han har haft det før.

« Senest Redigeret: 12 November , 2012, 15:59 Fra Nielsen »

Offline Marita

• Bruger
Sv: Skæv hale ?
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2012, 14:03 »
Det er jeg spændt på at høre om, det kunne være et billede af en af de gul sort/columbia brahma-haner, vi nyligt slagtede, fordi jeg ikke turde binde an med ham på grund af halen.  Min begyndte at få den skæve hale, da han var omkring fem måneder.
(Rettet for at tilføje gul sort/columbia).
« Senest Redigeret: 31 Oktober , 2012, 16:12 Fra Marita »

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2012, 18:21 »
ca samme tidspunkt som ham her.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #3 Dato: 05 November , 2012, 17:59 »
Er skæv hale arveligt? For mit vedkommende er det jo ikke længere aktuelt, eftersom jeg har spist den gul sort/columbia brahmahane, der havde skæv hale som på Nielsens billede. Men om nogen kunne svare på det, ville det være rart at vide, om man også fremover skal skynde sig at slagte de skævhalede for at undgå, at det eventuelt videregives til fremtidige generationer.

Zoro

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05 November , 2012, 18:05 »
Er skæv hale arveligt? For mit vedkommende er det jo ikke længere aktuelt, eftersom jeg har spist den gul sort/columbia brahmahane, der havde skæv hale som på Nielsens billede. Men om nogen kunne svare på det, ville det være rart at vide, om man også fremover skal skynde sig at slagte de skævhalede for at undgå, at det eventuelt videregives til fremtidige generationer.

@ Marita.

Dyr med skæv hale bør ikke benyttes i avlen, da det anses for at være arveligt, ligesom duehale osv.

J.C.

Offline Marita

• Bruger
« Svar #5 Dato: 05 November , 2012, 18:09 »
Mange tak for svaret Jørn, det var godt at få sat det på plads :)

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Sv: Skæv hale ? - opdateret-
« Svar #6 Dato: 12 November , 2012, 15:36 »
Nu er jeg jo meget i tvivl med ham, så jeg smider lige lidt nye billeder op til en endelig dom

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 November , 2012, 15:37 »
Synes han både ser ud til og ha og ikke ha, så jeg kan pokkerme ikke helt vurdere om den er skæv eller det bare er fjerene.