jeg har jo været forskånet for ræve angreb her hvor jeg bor nu, måske mere held end forstand, da alle går frit om dagen, men er lukket forsvarligt inde om natten.
MEN ved højlys dag, kommer der gerne en hund farende og forsøger sig.
På et tidspunkt forsvandt to høner, den ene lå død, den anden var kun fjer, og jeg troede unge ræve, der jo gerne jager om dagen, men senere fortalte en nabo mig at dernogle dage forinden havde passeret en stor hund med en gul høne i flaben, glad og fro på vej.
Min genbo har to jagthunde, der heller ikke kan lade fugle og katte være, så hvis de slipper ud af deres hundegård, kommer hun løbende over til mig og siger, "hundende er løs", jeg vil bare lige sige det, og så holder jeg udkik fra min indkørsel, til de er hjemme, og vi kan få en lille en oven på anstrengelserne
Og i dag stod der så en flink men pinligt berørt jæger ved min dør og sagde at han var frygtelig ked af, at den lille supernuttede rughårede gravhund han havde under armen, havde forgrebet sig på en af mine høns, nuvel ja, det var nu en af Elises store Brahma hanekyllinger, der netop skulle gå i sikkerhed hos mig og underholde min enlige maranhøne..... Det var skidt, og jeg lovede den flinke mand at jeg ville ringe og fortælle ham hvordan det gik med hanen der helt stille forsøgte at få pusten men nægtede at røre sig, jeg lagde ham ind i huset, og afventer hans tilstand til i morgen.
Jeg undlod dog ikke at fortælle ham, da han nævnte Mibbe og korsør som meget smukke gæs, at han havde været meget ilde stedt hvis det var en af dem der var kommet til skade,,,, han sagde at det var han da også meget glad for, og jeg føler mig sikker på at hans nuttede hund ikke kommer igen, og han vil helt naturligt erstatte Elises brahma hane,,,,, hvis den ikke kommer sig.
Min pointe er, at ræven er det mindste problem her, mens Jægernes ellers så velopdragne hunde ikke er til at spøge med, og jeg er da glad for at Hubert Hønsehund ikke var ude, for han havde da helt uden tvivl gjort kål på den nuttede, der helt sikkert ikke må røre hans høns, eller Elises, og det ville jeg dog være ret ked af.
Der hvor jeg boede før, var det naboens søde Cæsar, der var mit problem, nu er det en hel horde jagthunde

Så la' da væer