Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ræve næhh ikke hos mig  (Læst 1399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Ræve næhh ikke hos mig
« Dato: 30 Oktober , 2012, 22:48 »
jeg har jo været forskånet for ræve angreb her hvor jeg bor nu, måske mere held end forstand, da alle går frit om dagen, men er lukket forsvarligt inde om natten.

MEN ved højlys dag, kommer der gerne en hund farende og forsøger sig.
På et tidspunkt forsvandt to høner, den ene lå død, den anden var kun fjer, og jeg troede unge ræve, der jo gerne jager om dagen, men senere fortalte en nabo mig at dernogle dage forinden havde passeret en stor hund med en gul høne i flaben, glad og fro på vej.

Min genbo har to jagthunde, der heller ikke kan lade fugle og katte være, så hvis de slipper ud af deres hundegård, kommer hun løbende over til mig og siger, "hundende er løs", jeg vil bare lige sige det, og så holder jeg udkik fra min indkørsel, til de er hjemme, og vi kan få en lille en oven på anstrengelserne

Og i dag stod der så en flink men pinligt berørt jæger ved min dør og sagde at han var frygtelig ked af, at den lille supernuttede rughårede gravhund han havde under armen, havde forgrebet sig på en af mine høns, nuvel ja, det var nu en af Elises store Brahma hanekyllinger, der netop skulle gå i sikkerhed hos mig og underholde min enlige maranhøne..... Det var skidt, og jeg lovede den flinke mand at jeg ville ringe og fortælle ham hvordan det gik med hanen der helt stille forsøgte at få pusten men nægtede at røre sig, jeg lagde ham ind i huset, og afventer hans tilstand til i morgen.
Jeg undlod dog ikke at fortælle ham, da han nævnte Mibbe og korsør som meget smukke gæs, at han havde været meget ilde stedt hvis det var en af dem der var kommet til skade,,,, han sagde at det var han da også meget glad for, og jeg føler mig sikker på at hans nuttede hund ikke kommer igen, og han vil helt naturligt erstatte Elises brahma hane,,,,, hvis den ikke kommer sig.

Min pointe er, at ræven er det mindste problem her, mens Jægernes ellers så velopdragne hunde ikke er til at spøge med, og jeg er da glad for at Hubert Hønsehund ikke var ude, for han havde da helt uden tvivl gjort kål på den nuttede, der helt sikkert ikke må røre hans høns, eller Elises, og det ville jeg dog være ret ked af.
Der hvor jeg boede før, var det naboens søde Cæsar, der var mit problem, nu er det en hel horde jagthunde  /d
Så la' da væer
« Senest Redigeret: 30 Oktober , 2012, 22:50 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Ræve næhh ikke hos mig
« Svar #1 Dato: 30 Oktober , 2012, 23:10 »
Ja de kære hunde.

Jeg har masser af jægere på nabojordene gennem hele jagtsæsonen, men har heldigvis ikke oplevet problemer med ders hunde. Jægerne synes af have meget godt styr på dem.

Har kun én gang oplevet at én af hundene er kommet ind på 'mit område', her gårdpladsen, og det var kun fordi en anskudt and formåede at forsætte flyvningen ind på gårdpladsen. Så snart hunden havde fået fat i anden løb den tilbage på marken hvor den var kommet fra.

Her er problemet snarere den anden vej rundt. Jægerne kører ned af alléen til min ejendom og parkerer i rabatten lige før min ejendom (hvilket de er berettiget til da alléen er fælleseje med bondemanden) for så at gå udenom min ejendom ned til de bagved liggende marker. Når de (gerne blot en enkelt mand) i løbet af ugen kommer for at gå ned og tilse og sørge for foder osv, har hustruen flere gange oplevet at vores 'rigtige' hund står for enden af vores grund og fortæller, i meget klare vendinger, at her er han kongen. Og så kan hun høre jægeren være helt oppe at køre, fordi han er ved at sk... i bukserne over min hund.  ;D ;D

Så længe jægeren bliver ude hvor han er berettiget til at være gør min hund ikke noget. Om han gør noget hvis nogen forsøger at 'trænge ind', hvor de ikke bør være, vides ikke, endnu.   
Mvh
Erik Andersen

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2012, 09:54 »
ja Erik og er det en Grand Danois så er det jo også en stor skræmmende fætter for mange  :) ;D
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2012, 12:18 »
Ih, hvor er det bare irriterende for dig!

De fleste jagthunde er rigtig godt opdraget, desværre kan man ikke altid sige det samme om deres ejere >:( De tror at de velopdragne hunde er sååå dygtige, at de godt ved, de ikke må tage Elises høns, men gerne de fasaner jægeren skyder ::)

Min egen Else-hund er endog meget dygtig til jagt og vældig godt opdraget - men det ville da hurtigt gå fløjten, hvis hun bare fik lov at løbe frit rundt på må og få og møde alskens fristelser - såsom andres høns eller naboens fritgående kaniner :o

Håber du får styr på jægerne :police:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 Oktober , 2012, 12:25 »
He he Erik...han er godt nok også en ordentlig fætter! ;D

Jeg er glad for at han tog godt imod mig, da jeg var på besøg.

Kan godt forstå at jægerne ryster lidt i bukserne ;D

Ina:
Hvor er det dog irriterende med de løse hunde!
Håber din hane kommer sig.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #5 Dato: 31 Oktober , 2012, 16:21 »
Elises hane overlevede ikke angrebet, så nu skal jeg lige ringe til den flinke jæger med den nuttede hund.

Jeg har nu også overvejet, at sætte strømhegn på indkørslen, men så kan vi ikke selv køre ind, uden at skulle ud af bilen, og det vil blive et irritationsmoment efter få dage, så det var kun en tanke

Man har aldrig fred for store eller små bekymringer, når man har høns som hobby  :police:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 31 Oktober , 2012, 23:03 »
Jeg har nu også overvejet, at sætte strømhegn på indkørslen, men så kan vi ikke selv køre ind, uden at skulle ud af bilen, og det vil blive et irritationsmoment efter få dage, så det var kun en tanke

Hvis duvil gøre alvor af dette så findes der faktisk et par muligheder.

Den ene er at rulle en rulle voliere tråd ud på tværs af din indkørsel. Hertil forbinder du din el-giver. Det kan dog "snakke" lidt da strømmen også går i jorden. Hunde går dog kun på dette net en enkelt gang og så er det slut med det pjat.

En anden løsning er at få fat i nogen fjedre der netop er beregnet til at forbinde med hegns tråd. De er ca. 50 cm. lange i "slap" tilstand. Du skal sætte 3 (eller flere) tråde op på tværs af din indkørsel i en højde så bilen kan køre over. I den ene side af hver tråd sætter du omtalte fjeder og tråden kan fint holde til at bilen kører over.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #7 Dato: 31 Oktober , 2012, 23:34 »
Det er en god ide Danny, men hvad med mine flinke naboer der kommer til fods
Kan de skræve over den sidste model
Venlig Hilsen INA

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 01 November , 2012, 07:31 »
Jo, det burde de kunne Ina. Det er jo bare de fjedre man bruger til hesteløkker...og den sættes jo så lavt at den går under kofangeren...

Øv med hanen! og de andre du har mistet! Hvor er det frækt!
Her ta'r jægerens hund ikke mine høns heldigvis (endnu), men de skræmmer til gengæld hestene våde af sved uden det mindste hensyn, så jeg må ned og hente dem ind når de rydder nabomarken for harer  :-[

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #9 Dato: 01 November , 2012, 07:35 »
hvad med en god gammeldags færist , går hunde over den

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 November , 2012, 08:28 »
Nu ved jeg ikke hvor bred indkørslen er, men kunne man ikke bruge de der hvide elastik snore med indvævet metal tråd i, som også bruges til ledsteder??
Det kan købes i metermål.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #11 Dato: 01 November , 2012, 10:01 »
hvad med en god gammeldags færist , går hunde over den
Haha Kristian, mine heste går ud af den indkørsel hver dag, så det er nok ikke en mulighed.

Jeg tror en gang jeg har set de der fjedre i anvendelse, men jeg ved ikke hvor man får dem, jeg har ikke set dem i forbindelse med indkøb af hestehegn, hvor jeg bruger de brede hvide bændler, men projektet er jo at ingen skal ud for at flytte det for at komme ind, og at ingen bliver ramt på vej ind til mig, eller ud for den sags skyld, altså udelukkende for at holde fremmede hunde ude, og egne hunde inde....
Jeg har haft hegn tværs over gårdspladsen, og det virker fint, men Mibbe og Korsør skal altså dukke sig godt og kan bestemt ikke li det, så derfor ville det være fint at have det ude i indkørslen, der går Mibbe og veninden ikke ud
Venlig Hilsen INA