Jeg synes ideen med kompostbeholder i hønsegården er en rigtig god ide. Men tænker, at der måske også kan være nogle problemer med sådan en ordning. Hvad med rå kartoffel, er der ikke noget med at hønsene ikke har så godt af at spise det? Eller går de bare udenom det de evt. ikke kan tåle? Og hvad med tiltrækning af rotter? Sådan som jeg har min kompostbeholder nu, så følger jeg retningslinjerne for at holde rotter borte. Jeg har en rottesikker beholder og kommer kun de anbefalede madvarer i den. Tilberedte madvarer, grønsager, pasta, kød og lignende får mine høns i hønsegården, og det de ikke spiser op i løbet af dagen, kommer i skraldespanden. Hvis jeg putter alt i en kompostbeholder i hønsegården vil der, sådan som jeg kender mine høns, være tilberedte madvarer tilbage, som vil ende med at ligge i komposten, vil det ikke kunne tiltrække rotter? Eller kan det løses ved fortsat, at give dem de tilberedte madvarer i en beholder for sig, og fortsætte med at smide det uspiste i skraldespanden?