Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blålig i kammen?  (Læst 1846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anny

• Passiv bruger
Blålig i kammen?
« Dato: 28 Oktober , 2012, 12:45 »
Hej!
Jeg har en dejlig dværg wyandot hane (sølv/sort båndet), som er begyndt at blive en lille bitte smule blålig i kammen. Er der nogen der kan fortælle hvad det er et tegn på - og hvordan jeg eventuelt kan afhjælpe det, hvis det er et dårligt tegn? Han ser ellers ok ud - måske er han blevet lidt roligere/mindre frembrusende end han plejer at være!
mvh Anny 

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Blålig i kammen?
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2012, 14:26 »
Der kan være flere grunde til blå kam, f.eks. stress pga. mangel på vand, men der er et stort antal mere eller almindelige sygdomme, som giver blå kam som et af symptomerne.
Det er nok sikkert at din hane har det skidt, dels den blå kam og dels at han har mindre energi = mindre frembrusende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Blålig i kammen?
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2012, 16:38 »
Min hane bliver så blå i kammen pt fordi han har fået frost. Sådan har mange haner haft det hos mig når de er for dumme til at gå i hus og sove når nattefrosten kommer.
Med venlig hilsen Søs