Jeg synes generelt, at der er for meget indblanding!
Jeg husker f.eks et indlæg fra midt oktober, der hed "Annonce i lokalavisen" hvor en herindefra bare ville henvise til en annonce i en lokalavis, der handlede om salg af ægproducerende økohøns - nu til suppebrug.
Straks var der igen en debat igang om dyrevelfærd Dyrevelfærd er et kæmpevigtigt emne, men i dette (og mange andre) tilfælde forstyrrer det fuldstændig budskabet.
Indlægget var helt sikkert ment som en venlig oplysning til dem, der evt ville benytte sig af det - og ikke andet. Trådstarteren blev da også (som set mange gange før ) helt tavs.
Min holdning er helt klart, at de, der vil debattere dyrevelfærd, selv bør starte emnerne - og ikke forstyrre andres budskaber.
Og de, der vil debattere avl bør ikke forstyrre en salgstråd, der helt tydeligt handler om en havehane. (En rigtig god og brugbar tommelfingerregel er, at man ikke skal give råd, som man ikke er blevet bedt om )
Lidt samme holdning har jeg til annoncerne. Men i helt grelle tilfælde, hvor der er direkte urigtige oplysninger - enten af uvidenhed eller - værre - med svindel for øje, vil jeg mene, at det i første tilfælde er ok med en personlig besked.
Og hvis man med 100% (!) sikkehed ved, at der er tale om svindel, bør man kontakte admin, som så vil beslutte, hvad der skal gøres.