Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ægge priser  (Læst 17773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline johnny larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
ægge priser
« Dato: 05 Januar , 2009, 18:48 »
vi er kommet ud i et vædemål på jobbet om hvad folk tager for æg. jeg var personlig inde for at land æg er billigere end i forretninger som regl---- ;D

hvad tager i for æg dem som sælger æg.

har hørt at nogen tager 40 kr for 30 stk.

hvad koster

6 stk
12stk
15 stk
18 stk
24 stk
30 stk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ægge priser
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2009, 18:52 »
Der er rigtig mange som tager 1 kr. pr. stk. Men de burde faktisk være noget dyrere idet de også er meget bedre.

Så er det også lige det med størrelse og farven, jeg kender nogen, hvor manden ihvertfald ikke skal have hvide æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: ægge priser
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2009, 19:07 »
Ja og min far vil fanme ikke æde blå æg ;)

Men jeg tager 1.25 pr stk. mine forældre betaler 2 kr stk, men de går også til tøsen, så det er vel fair nok :)
Og de bør være billigere end i butikkerne, da vi jo står som producenter og derved skal de ikke igennem alle de fordyrende led som grossist, fragtmænd butik og hvad der ellers er.
Men folk må så tage med at størrelserne varrierer en hel del og ikke mindst farven :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: ægge priser
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2009, 19:26 »
Nu er min mor godt nok stoppet for et par år siden med at sælge æg, men da hun gjorde kostede de 1 kr per styk...
Men på et tidspunkt fik vi salmonella kontrolleret æggene og der tog hun 1,25 kr per æg, så gad folk så bare ikke købe dem  ::) ??? hun havde så også 100 høns og syntes det var en god service at tjekke dem, men det var de ikke helt enige om....
men for at vende tilbage til prisen  ;) tror ikke den har ændret sig ret meget, men jeg syntes så også personligt de skulle være dyre, da det er et meget bedre æg med mere smag ;)
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Thorbjørn

  • Gæst
Sv: ægge priser
« Svar #4 Dato: 05 Januar , 2009, 19:45 »
Hej, 12 skrabe æg koster altså 36 kr så syntes 1,50 kr er rimeligt!!!

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: ægge priser
« Svar #5 Dato: 05 Januar , 2009, 19:52 »
Jeg tager 15 kr for 6 æg. Jeg synes at landæg skal være dyrere end i butikkerne for vores er så meget bedre. :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: ægge priser
« Svar #6 Dato: 05 Januar , 2009, 19:58 »
Wanda: Vil du lige forklare for en dum smedesvend hvorfor det er billigere at købe de gode landæg som folk står i kø for, end de blege fra brugsen som folk er ved "at brække sig over", bare fordi brugsen har mellemled inde???
Selv sælger jeg naturligvis ikke æg da jeg, som så mange andre ikke må!!! Ellers ville jeg nok ta 20 for 15 da mange ellers nok ville kalde mig dum og gi lidt oveni!!! Skulle jeg sælge mindre, 6-12, ville stkprisen vel endda være højere.

Mvh   Jørgen

Offline Ravennest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 57
Sv: ægge priser
« Svar #7 Dato: 05 Januar , 2009, 21:09 »
Jeg har også taget 1 krone i alle årene jeg har haft høns. Men efter alt andet er steget korn og foder og alle andre fødevare. Skal æggene også følge med. Jeg tager 1,25 pr æg det er stadig for billigt men det er jo desværre også udbud og eftersprørgsel!! så nogle gange hvis der er mange der vil købe æg og jeg ikke har så mange æg tager jeg 1.75kr pr stk...

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: ægge priser
« Svar #8 Dato: 05 Januar , 2009, 21:49 »
Citér
Wanda: Vil du lige forklare for en dum smedesvend hvorfor det er billigere at købe de gode landæg som folk står i kø for, end de blege fra brugsen som folk er ved "at brække sig over", bare fordi brugsen har mellemled inde???
Selv sælger jeg naturligvis ikke æg da jeg, som så mange andre ikke må!!! Ellers ville jeg nok ta 20 for 15 da mange ellers nok ville kalde mig dum og gi lidt oveni!!! Skulle jeg sælge mindre, 6-12, ville stkprisen vel endda være højere.
Bare en lille fodnote, man må faktisk ikke sælge eller forære æg væk uden de er salmonella tjekket.
Jeg blev lidt overrasket over man ikke engang må forære dem væk >:(
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: ægge priser
« Svar #9 Dato: 05 Januar , 2009, 22:00 »
Jeg har for et stykke tid siden, efter at mange af dem som gerne vil købe af mig sagde at de syntes det var alt for billigt for så gode æg, sat prisen op til 2 kr pr  <Y.
Jeg har stadig kø til mine overskuds æg, så prisen må jo være ok.  ;)
For mig er det vigtigt at mine høns har det godt, frisk luft, godt græs samt mange andre ting som jeg kan give dem.
Dem som køber æg siger alle at de hellere venter med at købe æg i butikkerne til mine skønne høner har oppet sig og lagt lidt ekstra så de kan hente (rigtige æg) ;)

Hvis man ved hvordan (bur)hønens liv er og ser prisen på deres æg i butikkerne, så mener jeg at 2 kr pr æg fra en glad fri høne er ok <P
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2009, 22:02 Fra linda andreasen »
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Rie Møbjerg

  • Gæst
Sv: ægge priser
« Svar #10 Dato: 05 Januar , 2009, 22:06 »
Vi sælger æg fra høns som har fri adgang til græs, skrabe- og støvbadeområde og de fodres alsidigt + salmonellakontrol. tager 1,33 kr stk.
Rie.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: ægge priser
« Svar #11 Dato: 05 Januar , 2009, 22:21 »
Hvordan fik du ordnet det med salmonellakontrol. Har kigget på fødevarestyrelsens hjemmeside og den der heddr virk.dk...det er forvirrende!
Koster det noget at få dem salmonella kontrolleret?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline johnny larsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
Sv: ægge priser
« Svar #12 Dato: 05 Januar , 2009, 22:28 »
det ville jeg også gerne vide hvad det koster at få tjekket

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: ægge priser
« Svar #13 Dato: 05 Januar , 2009, 22:49 »
Vi har i mange år solgt æg til familien, og de har kostet 1 kr stk. Vi satte det så op til 1 kr for små æg og 2 kr for store, men da det variere så meget herhjemme er det nu fastsat på 1,50 i stedet :)... Pengene går ubeskåret til foder eller ferie kassen ;D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: ægge priser
« Svar #14 Dato: 05 Januar , 2009, 23:23 »
Wanda: Vil du lige forklare for en dum smedesvend hvorfor det er billigere at købe de gode landæg som folk står i kø for, end de blege fra brugsen som folk er ved "at brække sig over", bare fordi brugsen har mellemled inde???
Selv sælger jeg naturligvis ikke æg da jeg, som så mange andre ikke må!!! Ellers ville jeg nok ta 20 for 15 da mange ellers nok ville kalde mig dum og gi lidt oveni!!! Skulle jeg sælge mindre, 6-12, ville stkprisen vel endda være højere.

Mvh   Jørgen

Ja, jeg vil da gerne forklare :)  Jeg er bestemt ikke uenig, jeg syntes jo vores æg er kilometer meget bedre end brugsens blege smagløse æg, og det er da ok at betale for kvalitet bestemt, men i mine øjne bør det være billigst at købe direkte hos producenten. Jeg ville da også blive noget forskrækket hvis jeg skulle give det samme for halmen hos bondemand Peter som jeg skulle give for en pose i butikkerne.

Og jeg er godt klar over at man ikke må sælge, men man må heller ikke køre for stærkt på vejene, og ja ok, det gør jeg også :( shit happends ;) hvis folk tør spise mine æg, så er de velkommen :) (eller mine høns´æg selvfølgelig) ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.