Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er mine høns syge?  (Læst 20340 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Er mine høns syge?
« Svar #60 Dato: 29 Oktober , 2012, 19:11 »
Også herfra et tak til Jimmi for at dukke op og fortælle den anden halvdel af historien. Jeg synes bestemt ikke, Line har hængt nogen ud og heller ikke, at Jimmi fortjener smæk. Man har lov til at være ny og grøn, og det beviser jo netop, hvor vigtigt det er, at høre begge sider i den slags historier.

Når det er sagt, mener jeg nu stadig diskussionen er vigtig. Så, Jimmi, hvis vi nu gik ud fra, at diskussionen ikke handler om dig og Line, men om den model af mennesker, der snyder for alvor - altså mod bedre vidende - og hvordan vi eventuelt kan håndtere os fra, at de viser sig på forum, så tror jeg også, du vil få et mere positivt syn på Louise og Pilegårdens indlæg - for jeg kan forsikre dig for, at de begge to plejer at gå efter bolden og ikke manden!

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Er mine høns syge?
« Svar #61 Dato: 29 Oktober , 2012, 20:25 »
den lille kylling sagde pip og en fjer blev vist til de berømte 5 høns eller var det kun 3, lynch stemningen kom, galgen var gjort klar af alle andre end de impliserede, det bør give lidt stof til eftertanke,

så tænk jer om hvis i vil vide hva kyllinger i får så køb en hane og en høneeller 2 og lad livet gå sin gang, og det er ganske vist

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er mine høns syge?
« Svar #62 Dato: 29 Oktober , 2012, 22:53 »
Men når folk går til angreb på mig, og beskylder mig for løgner, svindler, skurk osv bliver jeg squ lidt sur. og har taget mig selv i ikke at svine folk til, min puls og sveden løber lidt af arigskab. og ikke mindst louise s og pilegården. for kunne godt skrive lidt. men synes nu bare jeg lade dem hvile i sig selv.

Hej Jimmi.

Når jeg ikke har reageret tidligere i dag er det ikke på nogen måde et udtryk for at jeg prøver at gemme mig eller lignende men ganske enkelt fordi jeg stort set kun er  aktiv om aftenen.

Først vil jeg sige at jeg, som andre også udtrykker sig, er glad for at du træder frem og giver din forklaring. Det bringer jo lidt mere lys over sagen og afslører at hele miséren må tilskrives misinformation (den information du oprindeligt har fået da du købte æg) og at du selv er relativt ny i høns.

Da du synes, uforskyldt, at være blevet rodet ind i en handel med noget andet end det du troede du handlede med forstår jeg godt din reaktion på indlæggene fra Louise og mig. Men hvis du prøver at sætte dig i vores, og ca 6.000 andre medlemmers, sted, og samtidigt forestiller dig, at ét medlem herinde fra, med fuldt overlæg havde solgt industrihybrider for at være racedyr, så tror jeg at 'du finder hvile i dig selv' ;). Vi ville kun Forum's bedste med vore indlæg.

Jeg vil godt igen referere til mit svar # 28 længere tilbage i tråden - jeg vil dog, efter hvad vi nu ved, undlade at stille nogen krav (om du og Line finder ud af evt 'kompensation' vil jeg overlade til Jer selv at drøfte) - så blot gentage - ''så vil vi andre her på Forum tage hatten af for dig og acceptere dig som et respektabelt medlem.''
     
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Er mine høns syge?
« Svar #63 Dato: 29 Oktober , 2012, 23:02 »
den lille kylling sagde pip og en fjer blev vist til de berømte 5 høns eller var det kun 3, lynch stemningen kom, galgen var gjort klar af alle andre end de impliserede, det bør give lidt stof til eftertanke,

Helt enig Kristian. Jeg synes også referencer til H.C.Andersens velkendte fortælling i denne sammenhæng er helt 'out of line'.  ;) ;) ;)

 /o /o /o For et rent og sobert Forum hvor alle føler sig trygge, både ifm med at stille spørgsmål, svare på andres spørgsmål, samt at foretage handler, bytte, transport eller lignende.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Er mine høns syge?
« Svar #64 Dato: 30 Oktober , 2012, 07:37 »
Hej Jimmi,

Sejt nok at du kommer på banen og udfylder hullerne i historien  /o
Hvor er det ærgerligt at du er blevet snydt, og ikke mindst at du uforvarende har snydt dine købere.

Jeg beklager at mine indlæg har gjort dig arrig, men det var alene et forsøg på at passe på vores Forum og Forums medlemmer. Nu viser det sig, at "sælger" - dvs. dig Jimmi - også er blevet snydt og jeg synes du skal læse mit indlæg igen og udskifte "Line" med "Jimmi" og "sælger" med "hønseri". Så kan du nemlig sende min "skideballe" videre til hønseriet. Det er nemlig sat.. også synd for dig, Jimmi.

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.