Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lykken er...  (Læst 1715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Lykken er...
« Svar #30 Dato: 25 Oktober , 2012, 09:21 »
Jeg ville bestemt ikke kun fodre med byg, jo hvis jeg vil tvinge dem ud i en tvungen fældning, så skulle det vist være opskriften.

Jeg ville hellere give dem ren æglægningsfoder og lade dem spise op i en periode

Jeg fodre med æglægningsfoder, hel havre, hel byg, hel hvede, hel majs og solsikker og mine høns æder gladeligt det hele. De får også kun foder hver morgen og har ikke foder til flere dage.

Når rugesæssonen starter så er det slut med majs og solksikker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #31 Dato: 25 Oktober , 2012, 23:07 »
Jeg ville bestemt ikke kun fodre med byg, jo hvis jeg vil tvinge dem ud i en tvungen fældning, så skulle det vist være opskriften.

Det var næppe dit alvor hvis det var ment som svar til:

Prøv at fodre med ren byg et par dage.

Hvis det var dit alvor vil jeg godt lige have lov at referere til svar # 29 i samme tråd:

Derfor skal man selv lave sin foderblanding, hvor man tager højde for, hvad man vil med dyrene, og indretter blandingen derefter.

Alle fodermidler er dårlige hvis de bruges ensidigt;)

Efter disse kommentarer vil jeg tillade mig at konstatere at jeg ikke tror vi er uenige om fodring af høns.  ;) ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #32 Dato: 27 Oktober , 2012, 20:16 »
Jeg tror Lene mener at hvis man fodrer med ren byg over længere tid, så går det udover ægproduktion og fjerdragten.

Dejligt at Madam Blå befinder sig så godt hos jer og er begyndt på æglægningen. Lene Lestat kan også være stolt, rugeæggene kommer fra hende
Nu tilbage som Johanne Schiødt