Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Belægning i halsen  (Læst 6179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pipper69

• Passiv bruger
Belægning i halsen
« Dato: 21 Oktober , 2012, 15:35 »
Min cochin høne er nedstemt, tynd, lugter ud af næbbet og har en hvidlig belægning i halsen. Det haster med gode råd.
« Senest Redigeret: 21 Oktober , 2012, 16:16 Fra pipper69 »

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
Sv: Belægning i halsen
« Svar #1 Dato: 21 Oktober , 2012, 16:38 »
Det lyder mest som en voldsom halsbetændelse. Jeg ville kontakte en dyrlæge i morgen, hvis det var mig :)
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #2 Dato: 21 Oktober , 2012, 16:45 »
Måske en efterårsdepression................???
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline pipper69

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Oktober , 2012, 17:01 »
Kan det være sur kro ? Men der er intet at mærke foran, tror måske ikk den har ædt noget, den har svært ved at æde, opdagede det først idag, æv jeg er træt af det.Depression tror jeg næppe. Jeg ringer til dyrlægen i morgen.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 21 Oktober , 2012, 17:32 »
Det lyder mest som en voldsom halsbetændelse. Jeg ville kontakte en dyrlæge i morgen, hvis det var mig :)

Helt enig - den bette skal have penicillin.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pipper69

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 Oktober , 2012, 17:36 »
Hvis det bare er det jubler jeg , den er en kanon skruk høne. Jeg skriver igen når jeg har talt med dyrlægen.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 21 Oktober , 2012, 18:12 »
Hvis det bare er det jubler jeg , den er en kanon skruk høne. Jeg skriver igen når jeg har talt med dyrlægen.

Det kan skam være alvorligt nok - når en høne først viser tegn på sygdom, så har den det rigtig skidt, men hvis du får startet en penicillinkur op i morgen, så skulle hun nok komme sig ret hurtigt. En varmelampe, hvis du har en sådan, vil gøre hende godt i nat. Husk ingen fugt og træk, hvor hønsene sover.

Pøj, pøj med hende :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline pipper69

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 Oktober , 2012, 16:38 »
Så er hønen kommet på penicilin, nu er der bare at vente. Dyrlægen var i tvivl om det kunne være noget der hedder gul knop. I første omgang bliver den behandlet med baytril. Krydser fingre.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 23 Oktober , 2012, 17:04 »
Så er hønen kommet på penicilin, nu er der bare at vente. Dyrlægen var i tvivl om det kunne være noget der hedder gul knop. I første omgang bliver den behandlet med baytril. Krydser fingre.

Gul knop var også en mulighed, men som du fortalte i tlf, så har hønen besværet vejrtrækning men strækker ikke hals. Nu får I i hvert fald gang i Baytril behandlingen, og allerede om et par dage, vil du kunne se, om det virker...og er det halsbetændelse...så virker Baytrilen helt sikkert.

God bedring /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 23 Oktober , 2012, 19:14 »
Hvad er gul knop nu lige?
Håber hønen kommer sig hurtigt! :)
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 23 Oktober , 2012, 19:17 »
Hvad er gul knop nu lige?

Overforekomst af en parasit ..Gul Knop ses vist mest hos duer, men der står lidt om parasitten og gul knop her:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=873/sprog=1/grp=5/menu=3/
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 Oktober , 2012, 20:00 »
Ja det er også rigtigt :). Noget sagde mig, at det var en duesygdom. Men mere ku jeg ikke huske :)