Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mus er da enormt iriterende  (Læst 2362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Mus er da enormt iriterende
« Dato: 19 Oktober , 2012, 12:11 »
Nu har mus hærget min skraldepose i køkkenet i nogle dage, efter at være blevet opdaget i en køkkenskuffe øverst hvor der ligger skærebræt og korkplader til varmt.
Faktisk så jeg først at der blev spist af korkstykkerne, og ved nærmere eftersyn var der museting i skuffen uff.
Hvordan den er kommer op i øverste skuffe vides ikke, det er et nyt køkken med lukket skab.
Nå men nu har den indtaget skraldeskabet, og kommer ind via hul i skabet til afløb mv. hvorefter den gnaver hul i posen og tager for sig af retterne.

Men nu kommer vi til det,,,,, Jeg har ikke mindre end tre store hankatte, der hver aften får adgang til skabet, da lågen nu står åben, de glor gerne ned i hullet, men gider ikke sidde i skabet og vente, det er tilsyneladende nemmere at fange dem udenfor, for der er tit rester i kælderen hvor de kan komme ind og ud via kattelem.

Nu ved jeg jo godt at min datter siger musene pusler i væggen på hendes værelse, der ligger lige op ad køkkenet,,,, smarte mus,,,, og jeg kunne jo hælde lidt musekorn i hullet i køkkenskabet, men gider ikke ha' døde mus til at rådne under skabe og vægge, og en smækfælde i køkkenskabet, kunne da nemt koste Hubert hønsehund sit skæg, da han ikke lader mad passerer, so What to do
« Senest Redigeret: 19 Oktober , 2012, 12:14 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tapani

• Bruger
Sv: Mus er da enormt iriterende
« Svar #1 Dato: 19 Oktober , 2012, 12:28 »
Mus plejer at gå i fælden enormt hurtigt og  nemt. Hos  var dagens fangst nr 11 oktober.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline elisabethen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Oktober , 2012, 13:59 »
Vi flyttede i sommer ind i et ældre hus på landet, og den sidste måneds tid, hvor det er begyndt at blive koldt, er musene også kommet ind.. og har holdt fest på køkkenbordet og i skunkrummene :(
Er meget lidt begejstret for det, og ville så gerne have en kat, men manden mener at vi har nok at se til med renovering mm - måske har han ret.
Så indtil videre er der sat smækfælder op i skunkrummene...
Vi bruger iøvrigt sådan nogle plastikfælder, hvor musen skal et stykke ind før den smækker - dvs. vores hunde kan ikke få trynen i klemme.
Pt. er scoren 14 - 0 til de tobenede.
Vh Elisabeth
Biolog

1,3 guld sortrandede wyandotter
0,3 sorte australorps
1,1 beagler

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 Oktober , 2012, 14:02 »
sæt gode smækfælder op og fang musene , når du ikk fanger flere så få lukket hullet ordentlig ved afløbet

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
« Svar #4 Dato: 19 Oktober , 2012, 14:37 »
Vil du låne min kat? ::)
Ah, nej... Han efterlader mavesækken og noget, der ligner en nyre... Og så, når hønsene prikker til mavesækken... Eksploderer den...AAAAAAAAAAAAaaaad! /3
Hvorfor æder de den ikke bare? :P
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 19 Oktober , 2012, 14:40 »
Sæt en kasse eller noget over fælden, så Hubert ikke kan komme til, men musen kan... Og ja, plasticfælderne er de bedste.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 19 Oktober , 2012, 15:09 »
Vil du låne min kat? ::)
Ah, nej... Han efterlader mavesækken og noget, der ligner en nyre... Og så, når hønsene prikker til mavesækken... Eksploderer den...AAAAAAAAAAAAaaaad! /3
Hvorfor æder de den ikke bare? :P
Er det ikke galdeblæren de altid efterlader? Sådan en lille grøn ting?

@Ina: hvad med en spand du sætter på hovedet og laver et hul i, så musen kan komme ind til fælden, men Hubert ikke kan nå fælden?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 Oktober , 2012, 15:12 »
Altså, min mor opdagede, at det var en blære, fordi da en af hønsene bed lidt i den, kunne man se græs, hvede osv. Ad!
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 19 Oktober , 2012, 15:15 »
Og, Frede ( Sjovt nok det samme navn som din hane :)) Missejaw Løvetand Vesseman
æder ALT  på musen, også halen. Og han starter med hovedet først... /3
Hilsen Ana

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 19 Oktober , 2012, 16:56 »
Nu har jeg osse hønsehunde ina, og har osse haft en ruhåret. Mit bud vil være og sætte den smækfælde op, Gerne så han ikke kan komme til den, og skulle den alligevel få et rap over snuden, så har de som regel så meget ego at det ikke gør så meget. Min gamle hund lærte aldrig at der var strøm i elhegn :o Han fik nogen gange et rap så der stod gnister, hylede, og satte så snuden på igen bare for og se om det nu osse ku passe ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 19 Oktober , 2012, 17:35 »
Er det ikke galdeblæren de altid efterlader? Sådan en lille grøn ting?

@Ina: hvad med en spand du sætter på hovedet og laver et hul i, så musen kan komme ind til fælden, men Hubert ikke kan nå fælden?

****************************************************************************************
*glæder mig vildt til at se Ina med en spand på hovedet mens hun kigger ud af hullet  *g

Vi har smækfælder ...ikke mange går i dem ...må hellere skifte til den i snakker om. Kattene tager desværre ikke mus her da det er udekatte.

Vi sætter fælder på bord , i skabe og under møbler ..så kan hunden ikk få snuden i klemme.
Med venlig hilsen Søs

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #11 Dato: 19 Oktober , 2012, 20:35 »
Ina, alle vores katte tager 3-4 mus dagligt, men de kommer ikke indendøre.(Altså kattene) Vi havde desværre 1 mus i køkkenskabet i sidste uge. Den kom ind i et vetilationshul der føre ned til soklen. Vi har sat en fælde op der rart smart, som hverken dyr eller børn får snitterne i.

Fælden ligner en lille træklods med 3 huller i, som hver har en udløser, som først kan aktiveres når musen har gnavet bomuldssnoren over. Sådan at forstå at godterne ligger tilpas langt inde til at for at nå dem skal snoren gnaves over, og når så den strækker halsen for at nå godten.... Klap så er den død. Med andre ord den kan ikke smække hvs ikke snoren gnaves over.  Første nat den blev sat op, var der gevinst. Vi fik at vide hos Mortalin de elsker rosiner,og her fra forum snakkes der om chokolade, jeg tror det er lige fedt, hvad du bruger, bare det er sødt og dufter.

Go`jagt *k

Jeg hekser med et foto, men det driller lidt.

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #12 Dato: 19 Oktober , 2012, 20:49 »
Jeg bruger smækfælder i træ som 'agnes' med Mini Frolic godbidder til hund og det virker fint her. Dog skal siges at 'agnen' på den ene type fælde jeg bruger fastgøres med en tynd blomsterbindingsståltråd, da musene ellers bare render med godbidden. Jeg har mulighed for at sætte fælderne hvor husdyr ikke kan komme til dem bl.a. på loftet.

Scoren er her 15 halsbåndsmus + 1 'husmus', indtil videre. Der var en klappet fælde her til aften, men uden 'fangst', så der er ihvertfald en mus mere på spil.
Mvh
Erik Andersen

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #13 Dato: 19 Oktober , 2012, 21:04 »
Hej Ina.

Jeg kan dælme ikke ligge fotoet ind, men fandt en magen til på
olt.dk  Gå ind i højre side og klik over på musefælder. Det er den nederste med 3 huller til 40 kr.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 19 Oktober , 2012, 21:26 »
Det er jo rørgennemføringerne som er problemet, vi har også haft mus i skraldespanden, og køkkenet er 6 år gammelt. Rørene kom via et gammelt bryggers og et kælderrum. Jeg har brugt megen tid på at klippe foliegrillbakker i stykker omkring rørene og lime dem. I år har vi kun set 1 mus - meen 1 betyder flere. Til gengæld fandt jeg en meget stor smuk snog i bryggerset dagen efter - UHA.