Nu har mus hærget min skraldepose i køkkenet i nogle dage, efter at være blevet opdaget i en køkkenskuffe øverst hvor der ligger skærebræt og korkplader til varmt.
Faktisk så jeg først at der blev spist af korkstykkerne, og ved nærmere eftersyn var der museting i skuffen uff.
Hvordan den er kommer op i øverste skuffe vides ikke, det er et nyt køkken med lukket skab.
Nå men nu har den indtaget skraldeskabet, og kommer ind via hul i skabet til afløb mv. hvorefter den gnaver hul i posen og tager for sig af retterne.
Men nu kommer vi til det,,,,, Jeg har ikke mindre end tre store hankatte, der hver aften får adgang til skabet, da lågen nu står åben, de glor gerne ned i hullet, men gider ikke sidde i skabet og vente, det er tilsyneladende nemmere at fange dem udenfor, for der er tit rester i kælderen hvor de kan komme ind og ud via kattelem.
Nu ved jeg jo godt at min datter siger musene pusler i væggen på hendes værelse, der ligger lige op ad køkkenet,,,, smarte mus,,,, og jeg kunne jo hælde lidt musekorn i hullet i køkkenskabet, men gider ikke ha' døde mus til at rådne under skabe og vægge, og en smækfælde i køkkenskabet, kunne da nemt koste Hubert hønsehund sit skæg, da han ikke lader mad passerer, so What to do