For 14 dage side mistede jeg min ene høne og en unghøne. Ja væk var de og det var for 2 forskellige bure, så undren var stor og man bliver straks mistænksom
Men i dag skeet der et mirakel, jeg var ude og ordne til morgen og da jeg er færdig ser jeg ud af øjenkrogen noget meget hurtig gråt forsvinde bag hønsehuset

Hønsene er ikke lukket ud endnu, men har erfaret at de unge høns er temmelige gode flyvere og et hegn på 2.30 ikke er nok, men jeg har ikke nogen grå unghøns i det område, så jeg går op og kikker= ingen ting at se, så det må være en due og jeg går mod huset igen....kaffe og morgen mad venter
Minsandten om ikke min forsvundne høne kommer klukkende,dybt stresset og meget sulten/tørstig, rundt om det andet hjørne

Ihhh hvor blev jeg glad. Hun klukkede som når de har kyllinger, så jeg måtte pænt sætte mig ned og vente på at hun gik til sit gemmested igen. 9 æg ligger hun på, under et træ/busk, det har silet ned, været frost, men hun ser meget pæn ud. Hun bliver flyttet i aften og æggene bliver lyst.
Tænk engang jeg er ude x mange hver dag, bruger minimum 2-3 timer ude efter jobbet og mange flere timer når jeg har fri, jeg har ikke set eller hørt hende. Jeg henter brænde lige ved hendes side, den skarn !
Hun skulle jo have været med på udstilling d. 10-11, så hvis hun er ved god huld, kan jeg så afskrukke hende nu og hvordan gør jeg det bedst ? Jeg går ikke efter 1 pladsen, jeg vil bare have en bedømmelse af hvor mit avl ligger, hun er i mine øjne en meget pæn høne og fjerdragten ser faktisk ret pæn ud når man nu tænker på hvad hun har været ude i. Sidste år lagde hun sig også skruk på det tidspunkt, så der blev hun heller ikke bedømt.
Hvis der er kyllinger i æggene har jeg en anden skruk der kan få dem.
Go torsdag til alle, det kan det kun blive