Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En sød historie.  (Læst 1315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
En sød historie.
« Dato: 18 Oktober , 2012, 09:47 »
For 14 dage side mistede jeg min ene høne og en unghøne. Ja væk var de og det var for 2 forskellige bure, så undren var stor og man bliver straks mistænksom  :angel:
Men i dag skeet der et mirakel, jeg var ude og ordne til morgen og da jeg er færdig ser jeg ud af øjenkrogen noget meget hurtig gråt forsvinde bag hønsehuset ??? Hønsene er ikke lukket ud endnu, men har erfaret at de unge høns er temmelige gode flyvere og et hegn på 2.30 ikke er nok, men jeg har ikke nogen grå unghøns i det område, så jeg går op og kikker= ingen ting at se, så det må være en due og jeg går mod huset igen....kaffe og morgen mad venter  ;D
Minsandten om ikke min forsvundne høne kommer klukkende,dybt stresset og meget sulten/tørstig, rundt om det andet hjørne <P Ihhh hvor blev jeg glad. Hun klukkede som når de har kyllinger, så jeg måtte pænt sætte mig ned og vente på at hun gik til sit gemmested igen. 9 æg ligger hun på, under et træ/busk, det har silet ned, været frost, men hun ser meget pæn ud. Hun bliver flyttet i aften og æggene bliver lyst.
Tænk engang jeg er ude x mange hver dag, bruger minimum 2-3 timer ude efter jobbet og mange flere timer når jeg har fri, jeg har ikke set eller hørt hende. Jeg henter brænde lige ved hendes side, den skarn !

Hun skulle jo have været med på udstilling d. 10-11, så hvis hun er ved god huld, kan jeg så afskrukke hende nu og hvordan gør jeg det bedst ? Jeg går ikke efter 1 pladsen, jeg vil bare have en bedømmelse af hvor mit avl ligger, hun er i mine øjne en meget pæn høne og fjerdragten ser faktisk ret pæn ud når man nu tænker på hvad hun har været ude i. Sidste år lagde hun sig også skruk på det tidspunkt, så der blev hun heller ikke bedømt.
Hvis der er kyllinger i æggene har jeg en anden skruk der kan få dem.

Go torsdag til alle, det kan det kun blive  /o

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: En sød historie.
« Svar #1 Dato: 18 Oktober , 2012, 10:16 »
Tillykke med genopstandelsen.

Jeg synes da næsten, at hønen skal have lov til at gøre det færdigt. Især efter den omgang. Så får historien også en sød afslutning.

Kan du ikke få en med forstand på racen til at kigge forbi? Eller du kan vise nogle fotos af hønen her på siden. Så skulle du vel nok kunne få en bedømmelse af, hvordan det går med din avl?
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 18 Oktober , 2012, 11:10 »
Jeg kan godt forstå, du gerne vil have hende bedømt, men når hun er så langt i forløbet, kan det være ret vanskeligt at afskrukke, så lad da historien få en happy end.  <+

Jeg er sikker på, at du kan få nogen til at bedømme hende f.eks. nogen fra klubben.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Oktober , 2012, 11:16 »
ÅÅÅH lad hende dog få lov <+
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 18 Oktober , 2012, 11:36 »
ÅÅÅH lad hende dog få lov <+

/o /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 18 Oktober , 2012, 11:43 »
Hvor skønt du fandt hende Malena *p. Og jaaa, jeg hepper også med på, at hun skal have lov til at få efterårsbørn ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 18 Oktober , 2012, 13:37 »
Jeg har også haft høns til at ruge udenfor i år, og de er ikke i bedste form, efter 14 dage.
Det skyldes jo at de ikke rejser sig så tit, jeg vidste godt hvor min høne var, og holdt øje med hende, men hun kom kun for at spise hver 4 dag, så de taber sig jo naturligt.
Jeg ville ikke tage hende med på udstilling, men lade hende have sine unger  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #7 Dato: 18 Oktober , 2012, 17:41 »
Okey, jeg lader hende ligge  ::) Men glæder mig stadigvæk til det bliver mørkt så hun kan flyttes og jeg kan få lyst æg... :laugh:

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 18 Oktober , 2012, 18:07 »
Okey, jeg lader hende ligge  ::) Men glæder mig stadigvæk til det bliver mørkt så hun kan flyttes og jeg kan få lyst æg... :laugh:

Ja- ind i sikkerhed med hende, og så håber vi, at der er liv i æggene..så hun kan få efterårsbørn *y
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #9 Dato: 18 Oktober , 2012, 20:13 »
hun udstilles da med kyller så må dommeren sgu gøre som de vil

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 18 Oktober , 2012, 22:17 »
Det var da en mulighed det var værd at overveje.

Det er vist ikke normalt, men hvorfor egentlig ikke?
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 19 Oktober , 2012, 08:13 »
Jeg har haft skruk med kyllinger med til en haneudstilling i Struer en gang, ikke fordi hun skulle bedømmes som hane, men for at der var mere at kikke på for de besøgende.
Det sker da ret tit, at der er en skruk med kyllinger med til en udstilling som et ekstra fint lille indslag.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #12 Dato: 19 Oktober , 2012, 17:19 »
Lidt pinligt men da jeg fjernede hende i går, var der  2 kyller på vej ud......   :o jeg må have mine skolepenge tilbage! Jeg satte hende så i en lukket kattebakke med et håndklæde over ude i gang arealet, da jeg har fyldt op over alt, hvor der kan proppes høns/kaniner og heste ind. Vågnede til min skræk i morges og tænke på de indlæg om at rotter tager kyllinger  :-[ Så måtte hun flyttes endnu engang, det blev til kaninburet  ;D Så nu ligger hun der og der er pip i kassen 2 skaller er taget væk, hold da op det er svært ikke at se efter om der er komme flere, trods jeg ikke vil/skulle have flere kyller i år, har bare ikke mere plads....

Jeg tilmelder høns i aften, så tager jeg lige en snak med dem.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #13 Dato: 19 Oktober , 2012, 17:25 »
*p Efterårskyllinger *p Uh hvor skøøøønt Malena ;D. Tillykke, tillykke til skrukmutter og menneskemor <I.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #14 Dato: 19 Oktober , 2012, 17:38 »
Tak Tanja. Hun er nu meldt til udstilling med sine kyller og jeg fik voliere også til mine fantastiske hvide engelske Araucaner  /o /o /o /o Det bliver meget at skulle have med !