Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem tog min høne?  (Læst 3649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gook

• Passiv bruger
Hvem tog min høne?
« Dato: 18 Oktober , 2012, 08:07 »
I morgen var en høne død. Nogen havde hentet den i hønsehuset, dræbt den og forsøgt at trække den afsted. På vej under hegnet var det gået galt. Hønen var kilet fast. Men den lille dræber havde formået at hive hovedet af hønen og tage det med sig. Men resten af hønen sad fast under hegnet.
Naboen havde hørt et frygteligt skrigeri og var sikker på at det var måren.
Men dræber måren ikke normalt de fleste? Der gik 7 høns i huset.
Hvem mon der har taget livet af min høne?

Mvh. Carsten

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
Sv: Hvem tog min høne?
« Svar #1 Dato: 18 Oktober , 2012, 08:52 »
Måske en sulten mår. Jeg ved ikke om måren kan forbindes til blodrus

1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 18 Oktober , 2012, 09:48 »
Trist..... *t
Hvor stor var din høne ? Rotter kan godt tage små høns og kyllinger og gør på den måde som du beskriver.
Hvorom alting er så ved udyret at der er mad at hente hos dine høns så skynd dig at få sikret din hønsegård og hus.

Offline gook

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Oktober , 2012, 10:43 »
Mine høns er vel det man kalder lette høns. Større end dværghøns men ikke helt som "store" høns. Vi har dog aldrig set rotter eller spor efter rotter.

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #4 Dato: 18 Oktober , 2012, 12:16 »
Mår... Helt sikkert... !
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Oktober , 2012, 18:18 »
Mår og mink plejer at gå i blodsrus og slå alt i hjel de kan. Vi har lige fået taget en stor kylling af en rotte. Føler med jer. Hvis den er forsøgt trukket igennem hegnet så er det ikke en rovfugl vil jeg mene, men måske en stor rotte og ellers har du været heldig tror jeg om det var mår eller mink, da de plejer at slå alt ihjel. Kender en der kom hjem til en mink i fuld gang med hendes høns den slog omkring 20 ihjel. Føler med hønen og med dig. Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #6 Dato: 18 Oktober , 2012, 18:33 »
Ræv!

Hov du bor jo i Nordjylland, hvis ikke en ræv, så måske mårhund, de er jo trods alt observeret i det nordlige Jylland

« Senest Redigeret: 18 Oktober , 2012, 18:35 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 Oktober , 2012, 18:50 »
er der gravet op nogle steder? for om det er Ræv plejer de at grave sig under om de kan
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #8 Dato: 18 Oktober , 2012, 20:17 »
er der gravet op nogle steder? for om det er Ræv plejer de at grave sig under om de kan

Ræven graver kke altid, hvis den kan kommer til det trækker de dyrene ud gennem hegnet hvis maskerne er så store at hovedet på hønen/hanen kan komme igennem, har selv oplevet det hos mine dyr.

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 18 Oktober , 2012, 20:42 »
ok vidste ikke det med ræven kan finde på at gøre det på den måde.

www.silkies.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 18 Oktober , 2012, 21:38 »
I morges var en høne død. Nogen havde hentet den i hønsehuset, dræbt den og forsøgt at trække den afsted.

Det kan varmt anbefales at lukke for dyrene om natten. Næsten ligegyldigt hvor meget man sikrer sin hønsegård, vil det fra tid til anden lykkes en rov-bandit at skaffe sig adgang til gården, og er hoveddøren ikke lukket er det jo rent tag selv bord.

Uanset hvem der er synderen er du sluppet meget, meget billigt.

Jeg er ikke så sikker på at det er ræven, da den ofte også går i blodrus og slagter alt hvad den kan fange. Den med at bide hovedet af passer dog på ræv, men måske også på andre.

Hvordan er din hønsegård. Højde på hegn? Type hegn? Nettag? Strøm? Andet relevant for at have en chance for at resonnere sig til hvad der har været på spil.
Nogen fodspor fra området hvor banditten har stået da den forsøgte at trække hønen gennem hegnet? 
Mvh
Erik Andersen

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 Oktober , 2012, 21:44 »
endnu et godt og konstruktivt indlæg fra dig Erik ;) /o

www.silkies.dk