Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ret skuffet!  (Læst 2687 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ret skuffet!
« Svar #30 Dato: 19 Oktober , 2012, 23:11 »
Hvorfor slette tråden, er det ikke en debat som du søger Rixen..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #31 Dato: 19 Oktober , 2012, 23:13 »
Lyder spændende med en Jersey Kæmpe hane, så må vi se om du bliver snydt igen. For de findes heller ikke så tit i en super kvalitet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 19 Oktober , 2012, 23:18 »
Lene..jeg lægger et billede ind af Jersey kæmpen,,så må jeg ta ris og ros  /o

Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #33 Dato: 19 Oktober , 2012, 23:22 »
Okay men det skal være et "ordentligt billede" hvor man kan se dyret med siden til. Og helst heller ikke taget oppe fra og ned.  ;)

Endvidere synes jeg nu ikke at de er så "dumme" endda dine blå Wyandotter, hvis det er dem som du har sat til salg, det man kan se på billederne af dem. og jeg synes bestemt heller ikke at tæerne er vældig skæve, hvis det er de skæveste dem på billede 2.

Så se dem her på billedet :

Og nej, jeg kender ikke sælger og heller ikke sælgers dyr, så jeg vil ikke forsvare ham-
« Senest Redigeret: 19 Oktober , 2012, 23:33 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #34 Dato: 20 Oktober , 2012, 06:55 »
warouu lene er det en fiskehøne med de kroge.

100 kr for artstypiske dyr er sgu da billigt, enda meget, ellers så se en tysk prisliste der kommer du sikkert næsten af med 100€. hvis du ikk har forlangt billeder af dyerne, viser du jo heller ikk interesse for dyrenes kvalitet. så jeg suntes ikk du er berettiget til at klage, måske du føler dig snydt. og det kan du jo bruge når du handler for fremtiden. så du ved hvad du køber

Miss Christina

• Gæst
« Svar #35 Dato: 20 Oktober , 2012, 08:00 »
Rikke

behold dog de høns og få lavet dine egne kyllinger  :)
ja de "kroge" er ikke kønne men tror nu det er pga enten for varmt underlag eller ruge prøblemer..
og det har jo intet med kvaliteten for avl at gøre

når sådan en som Lene mener de er "fine" så tro dog på både Hende og Dine Blå  :)
det er jo ikke værre end du laver nogle "kuld" hvis det så ikke bliver "godt" så sælg dem som havehøns

her på sjælland giver vi den pris for den slags høns
skal du have alm have høns så er prisen stadig fra 120 til 200 kr
så kan man jo selv regne ud hvad folk tager for dyr til avl og udstilling  ;)

man kan altid diskutere prisen men hvorfor..
er det noget man vil have så må man betale  ::)
eller vente til næste gang
og er sikker på du godt kan få noget rimeligt ud af de Høns  :)

tror vi alle er blevet snydt
jeg er rimelig ny i Høns og har også været taget ved måsen et par gange..
ja men så handler man så ikke der mere

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 20 Oktober , 2012, 08:17 »
Des højere pris des mere ærgerligt at det købte ikke er i orden. Men når det så er sagt synes jeg lidt at prisen er irrelevant. Jeg ville altså også, uanset pris og køb, forvente at sælger fortalte om fejl og mangler. Det er for mig at se det eneste rimelige at gøre for at man som køber kan tage ordentlig stilling til om det er et køb man ønsker at gennemføre.
Held og lykke med de nye høns, jeg krydser fingre for at det ikke er arveligt.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 20 Oktober , 2012, 08:26 »
Jeg giver de andre ret, behold dem da og lav kyller på dem, og så kan du bestemme dig for om du vil beholde dem, hvis du har pladsen.
Der er ikke mange der har Wyandotter i stor race, og de ser flotte ud trods de skæve tæer og i forhold til det billede Lene har lagt ind, er det dine har ingenting.
Stol på Lene og hendes bedømmelse......... Det ville jeg gøre om jeg havde pladsen...

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #38 Dato: 21 Oktober , 2012, 22:32 »
warouu lene er det en fiskehøne med de kroge.

Nej, det var en slagtehøne, som nu hviler trygt i fryseren.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 22 Oktober , 2012, 00:16 »
skæve tæer-
jeg har nu læst hele denne tråd,og kan ikke forstå,at der hele tiden bliver sagt ,at der ikke er ret mange st,Wyandotter.Der er mange især i jylland-der er nok ikke mange blå-men pyt med det,brug dog en sort
i stedet for ,dem er der flere af.så vil du få 50% sorte og 50% blå,
den eneste måde at få 100 blå er ,at bruge sort og splash.
ENDELIG en opfordring besøg en udstilling,gerne en specialudstilling,tal med en opdrætter,eller flere og aftal hvaddet er at du ønsker.
100kr er en fair pris for et stort dyr-tænk på kornprisrne,men hvis tæerne ,er så krumme som lenes billede,burde den være aflivet inden 3 levedøgn
vh bjarne