Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ret skuffet!  (Læst 2705 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Ret skuffet!
« Svar #15 Dato: 15 Oktober , 2012, 23:24 »
Ja det er rigtigt. Jeg nævnte at jeg havde brug for en ny hane, da mine egne muligvis var for meget i familie til at avle på..så det er da slået fast at dyrene skal avles på.
Dyrene er da smukke og tæerne krummer jo ikke helt sammen, men den høne der har dårligt ben, skulle aldrig være sat til salg..den skulle være gratis(el. aflivet)
Jeg kan bare sige, at hvis jeg sælger dyr, nævner jeg både de gode og de mindre gode sider ved dyrene, og så kan folk selv afgøre om det er noget for dem.
Hver gang jeg skal se på de wyandotter, vil mit blik falde på deres tæer fra nu af..
Men en ting må jeg sige..de har knaldgule ben  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 16 Oktober , 2012, 06:50 »
Wyandotter i stor er ikke særligt godt repræsenterede, som udgaven er i dværg, hvor der findes 100 vis af rigtigt dygtige avlere og dyr i super god kvalitet, endvidere er de mange variteter (båndede og randede) sværere at lave end ensfarvede dyr, så selvom man avler seriøst, så kommer der mange som er forkerte. For ikke nok med at de skal være typefaste, så skal de også være ordentlige i tegningsformen.

Der er desværre mange racer, som virkelig savner nye og seriøse avlere, så der kan komme bedre og større bestande af dem.

Som Frank også skriver, så er det ikke nemt at finde folk til bestyrelser. Så det er desværre ikke et selvfølge at folk som sidder der har været seriøse hønseavlere i "100" år og har været Danmarksmestre.

Så der er også mange klubber, som savner nye og seriøse medlemmer.

Så kom bare i sving med noget seriøs Wyandot avl, så udviklingen kan vendes, til glæde for de fleste.

Det er let at lave høns, det er straks meget sværere at lave gode høns, især når det er racer eller farver, som der er få af. Men det er der ikke mange som forstår.

Angående hønen med det dårlige ben, måske kunne den gå inden den blev smidt i kassen før transporten, måske skulle den ikke havde været med eller måske skulle den havde været aflivet....
« Senest Redigeret: 16 Oktober , 2012, 06:54 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 19 Oktober , 2012, 20:19 »
Hvilke farve var de forøvrigt ?? hvis de er de blå som du har sat til salg, så er de da okay i farven. Blå er en rigtig svær farve at lave 100 % rigtigt.

Endvidere tror jeg ikke at der findes så frygtelig mange blå Wyandotter i stor og ligesom med de fleste andre sjældne racer/variteter, så er det svært at finde/lave rigtig gode dyr, når materialet ikke er særligt talrigt/godt.
Og så bliver man desværre nødt til at starte et sted, med mindre gode dyr, og så lave et stort tillæg og derefter sortere hårdere og hårdere i dem-

« Senest Redigeret: 19 Oktober , 2012, 20:23 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 19 Oktober , 2012, 20:25 »
Det er nemt at formere høns, det er straks meget svære at lave racetypiske høns.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 19 Oktober , 2012, 20:54 »
Jeg klager jo ikke over farven. Det er de skæve tæer og den høne der har dårlig ben.. :(
Der skal bare fortælles sådanne ting inden man bruger en pæn sum penge på sådanne dyr, der er for pokker da ikke for meget forlangt.
Men har desværre fået mange tilbagemeldinger om andre der er blevet behandlet på samme måde. Og så endda fra en formand. Fatter bare ingenting.
Han kunne i det mindste skrive tilbage til mig,,men intet har jeg hørt.

Normalt er jeg en meget rolig og fattet person. men dette gider jeg bare ikke finde mig i. Det er rent ud sagt for dårligt..  :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 19 Oktober , 2012, 20:56 »
Der skal faktisk rigtig meget til at få mig op i det røde felt. Det kan mange der kender mig bevidne  ;)
Mvh. Rikke

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 19 Oktober , 2012, 21:01 »
Nu er det 2. gang du skriver at de ikke var billige, så hvad kostede de så ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 19 Oktober , 2012, 21:02 »
100 kr. stk.
Mvh. Rikke

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 19 Oktober , 2012, 22:09 »
Man får sjældent 1. sorteringvarer til 2. sorteringspriser. Den anden vej rundt ses indimellem, og så ville jeg forstå hvis køber følte sig snydt.

Men som andre allerede har skrevet afhænger det jo også lidt af hvad køber har spurgt efter og hvad sælger har tilbudt. Og noget tyder på at der her har været en eller anden brist i kommunikationen.

Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 19 Oktober , 2012, 22:32 »
Måske..men jeg er desværre ikke den eneste der har være i denne situation..

Måske det er min egen skyld. Men jeg skjuler ikke noget når jeg sælger mine dyr..
Hvad får man ud af det??

Pilegaarden..en 2. sorteringsvare der har dårlige ben til 100 kr. måske der er en fin pris på sjælland, men det er det ikke i jylland  ;)
Mvh. Rikke

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 19 Oktober , 2012, 22:44 »
Kan jeg få slettet denne tråd..

Formålet var at fastslå at man áldrig skal købe dyr man ikke her set.
Ikke engang når de kommer fra en klub, hvis formål ikke burde være at få utilfredse købere. Hvad opnår klubben ved at sende sådanne dyr ud til eventuelle nye opdrættere af racen??
Det mindste sælger kunne ha gjort var at skrive tilbage til mig og forklare hvordan han ser på min klage. Men det er åbenbart for meget forlangt. Jeg er altså skuffet, ikke så megetover det med dyrene. Men at man bliver behandlet sådan af en anerkendt opdrætter..
Mvh. Rikke

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 19 Oktober , 2012, 22:51 »
Du kan jo ikke bebrejde klubben at du er utilfreds med hønsene og at sælger måske har snydt dig.

Jeg er f.eks blevet tørret endda af to her fra Forum, men derfor bebrejder jeg ikke Forum. Selvom Forum har til opgave "at sørge godt for os alle" og man så tror at alle er lige reelle, bare fordi de er medlemmer her.

Men det ER altid en god ting at se dyrene og ikke mindst forholdene de kommer fra. Det har det alle dage været-
« Senest Redigeret: 19 Oktober , 2012, 23:31 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 19 Oktober , 2012, 22:53 »
Pilegaarden..en 2. sorteringsvare der har dårlige ben til 100 kr. måske der er en fin pris på sjælland, men det er det ikke i jylland  ;)

Lige præcis den har du nok sat lidt til på. Men de øvrige??? 
Men hvor meget har du sat til på den?
Når den er klar til slagt er den ihvertfald 75 kr værd. (Og lad nu være med at sammenligne den med én nede fra supermarkedets køledisk).
Og tykkelsen af knoglerne har jo ikke betydning ifm konsum.

Jeg har stor forståelse for at du er skuffet over hvad du har fået, men har samtidig en fornemmelse af, at du havde forventet at få meget mere end du betalte for. Og her kommer den svære kunst der hedder 'kommunikation' så ind i billedet igen.

Jeg prøver på ingen måde at forsvare sælger, for han har helt klart også fejlet i kommunikationens kunst. Han burde have gjort klart hvad det var han ville sælge dig til den aftalte pris, og givet dig en chance for at vurdere om du ville købe det udbudte eller ikke.

Jeg kan kun gentage mig selv - der synes at have været en mega brist i kommunikationen ifm denne handel.
Mvh
Erik Andersen

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 19 Oktober , 2012, 23:00 »
Det var jo ikke slagtedyr jeg skulle ha. Det var avlsdyr..de skrev jeg også i mail til ham..
I morgen ankommer en Jersey Kæmpe hane, jeg håber godtnok han er fin til at avle videre med.. *k
Mvh. Rikke

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #29 Dato: 19 Oktober , 2012, 23:10 »
Jeg er helt med på at det ikke var slagtedyr du ville købe. Jeg nævnte også blot slagteværdien for at understrege at du, trods skuffelsen, ikke havde tabt hele beløbet du havde givet for det pågældende dyr.

Et lille plaster på såret.  :)
Mvh
Erik Andersen